سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات
گفت‌وگوی تلویزیونی شبکه جهانی ولایت با یکی از شیعیان نیجریه پیرامون وقایع اخیر این کشور:
 آمریکا نمی‌خواهد نیجریه، ایران دوم شود/ همه آفریقا شیخ زکزاکی را به عنوان آینده این قاره می‌شناسند/ روایتی از دروغ‌پراکنی های بی‌بی‌سی در این فاجعه
بیشتر طلاب آفریقایی که اینجا طلبگی می‌کنند شیخ زکزاکی را به عنوان آینده آفریقا می‌دانند، به خاطر همین اینها از آینده آفریقا خیلی می‌ترسند و اجازه نمی‌دهند نیجریه ایران دوم بشود. چون آمریکایی‌ها گفتند ما اشتباه کردیم که جمهوری اسلامی در ایران تأسیس شد و دومی را اجازه نمی‌دهند.
گروه بین الملل - رجانیوز: شیعیان نیجریه که سهم قابل توجهی از جمعیت شیعیان قاره آفریقا را تشکیل می‌دهند طی روزهای گذشته هدف حمله ارتش این کشور قرار گرفته‌اند که براثر آن صدها تن از مسلمان شیعه به شهادت رسیدند.
 
به همین منظور شبکه جهانی ولایت در گفتگویی با ابراهیم عبدالله از شیعیان کشور نیجریه به بررسی علل و پشت پرده این فاجعه بزرگ و اقدامات شیخ زکزاکی در گسترش تشیع در نیجریه پرداخته است.
 
رجانیوز متن و فیلم کامل گفت‌گوی ابراهیم عبدالله را منتشر می‌کند:
 
***
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. علت اتفاقاتی که در ایام اخیر از روز شنبه تا کنون رخ داده این بوده است که آنها متوجه گسترش تشیع در نیجریه شدند، به نحوی‌که هیچ‌کس تصور آن را نمی‌کرد. آنها می‌خواستند در ایام اربعین حسینی که در نیجریه با پیاده‌روی شیعیان برپا شد و میلیون‌ها نفر مشارکت کردند هرطور که باشد این جنبش اسلامی را که به رهبری شیخ زکزاکی اداره می‌شود از بین ببرند. به همین دلیل روز شنبه با تانک‌ها و خودروهای زرهی آمدند و می‌خواستند به تجمع شیعیان حمله کنند. چون قرار بود در روز شنبه [تولیت] حرم امام رضا(ع) به آقای شیخ زکزاکی پرچم هدیه بدهد.

 

روز شنبه بود. شیخ زکزاکی در آن روز می‌خواست مراسمی اجرا کند که در آن پرچم عاشورا را پایین بیاورند و پرچم حرم امام رضا(ع) را در استقبال برای حلول ماه ربیع و میلاد حضرت پیامبر(ص) نصب کنند. یک ساعت مانده بود که شیخ زکزاکی به حسینیه بقیه‌الله تشریف بیاورند. مردم در حسینیه حضور داشتند و منتظر تشریف‌فرمایی شیخ زکزاکی بودند. ناگهان دیدیم که ارتش به سمت آنها حرکت کرد، حرکت ارتش باعث شد که مردم بپرسند چرا اینها با خودروهای زرهی و تانک‌ها آمدند و می‌خواهند چکار کنند؟ به جای اینکه با زبان پاسخ دهند با گلوله پاسخ دادند.

 

طبق اخباری که به ما رسیده بیشتر آنهایی که در آن حسینیه بودند -چون تجمع بزرگی بود- کشته شدند و آن حسینیه را خراب کردند. در ساعت ۱۰ شب رفتند به سمت منطقه‌ای که منزل شیخ زکزاکی در آنجا بود. آنجا را اول محاصره کردند و بعد شروع به حمله علیه کسانی کردند که اطراف آن خانه برای حمایت و حفاظت از شیخ زکزاکی آمده بودند. خانه را محاصره کردند و اجازه نمی‌دادند کسی داخل منطقه و یا از آن خارج شود. صبح یک‌شنبه شروع به حمله کردند و به سمت آنهایی که چیزی دست‌شان نداشتند شلیک می‌کردند. فقط سینه خودشان را مقابل شیخ زکزاکی سپر قرار می‌دادند.

 

این باعث شد که همه آنهایی که در کوچه‌ای که منزل شیخ زکزاکی در آن واقع است کشته شوند و تعداد اندکی که در داخل خود خانه با آقای زکزاکی بودند و از او دفاع می‌کردند خیلی از آنها را زخمی کردند و بعضی از آنها را کشتند و شیخ زکزاکی از شب تا صبح را در آن سرما (چون نیجریه الان در فصل سرما قرار دارد) با همسر و دختران‌شان و تعدادی اطفال در حالی‌که دستگیر شده بودند سر کنند. منزل شیخ زکزاکی را بمباران کردند و آنجا را به آتش کشیدند. نمی‌دانم حدوداً ساعت چند بود که او را بازداشت کردند، چون خودشان سعی کردند اخبار ضد و نقیض را پخش کنند تا یاران شیخ زکزاکی خبر صحیحی دریافت نکنند.چون اگر خبر صحیحی می‌دادند یاران شیخ زکزاکی می‌آمدند و باز اتفاقات دیگری می‌افتاد. اما متأسفانه به خاطر این شایعات که آنها پخش کردند توانستند او را بازداشت کنند و به سمت ایشان شلیک کردند. به شیخ زکزاکی چهار گلوله شلیک کردند که یک گلوله به ناحیه شکم، یکی به دست، یکی به پیشانی و نزدیک چشم ایشان و دیگری به پای ایشان اصابت کرد. 

 

من امروز صبح خبری از بی‌بی‌سی شنیدم، چون قبلاً حتی دیشب اخباری منتشر شد که همسر گرامی شیخ زکزاکی را به شهادت رساندند و سه تن از فرزندان ایشان و هم دختر ایشان به نام سهیله گلوله خورده است. امروز صبح اخباری که منتشر شد گفتند وضعیت شیخ زکزاکی خوب و ایشان سالم است. انسانی که ۶۰ سال سن داشته باشد و چهار گلوله خورده باشد چگونه سالم است؟ دروغ می‌گفتند. بی‌بی‌سی اعلام کرد که ساعت ۹ یا ۱۰ به وقت نیجریه شیخ زکزاکی برای یاران خودش پیام می‌دهد. هنوز ما هیچ پیامی از سمت ایشان نرسیده است.

 

در غرب آفریقا به نیجریه می‌گویند مادر آفریقا یعنی مادر آفریقایی‌ها. یعنی هر اتفاقی که در نیجریه می‌افتد به سرعت در همه آفریقا منتشر می‌شود و هم اینکه تأثیرش در کل کشورهای آفریقا زیاد است. نیجریه در کل آفریقا تأثیرگذار است. به خاطر همین دعوت اسلامی شیخ زکزاکی باعث شده که کل آفریقا به ایشان امید داشته باشند و کل آفریقایی‌ها شیخ را به عنوان آینده آفریقا می‌دانند.

 

حتی بیشتر طلاب آفریقایی که اینجا طلبگی می‌کنند شیخ زکزاکی را به عنوان آینده آفریقا می‌دانند، به خاطر همین اینها از آینده آفریقا خیلی می‌ترسند و اجازه نمی‌دهند نیجریه ایران دوم بشود. چون آمریکایی‌ها گفتند ما اشتباه کردیم که جمهوری اسلامی در ایران تأسیس شد و دومی را اجازه نمی‌دهند. به خاطر همین شیخ زکزاکی از شروع این حرکت سعی کرد این حرکت اول مسالمت‌آمیز باشد و دوم اینکه این حرکت باید در خدمت مردم باشد. حتی به یاران خودش می‌فرماید که ما باید خودمان را برای مردم تسخیر کنیم و خدمت کنیم. مثلاً شیخ زکزاکی هر سال عید قربان و عید فطر، برنج و گوشت و پول بین همسایگان و نیازمندان پخش می‌کرد. در تجمع ما در روز عاشورا جاهایی را برای اهدای خون تخصیص می‌دهند، یعنی مثل هلال احمر ایران، صلیب سرخ را دعوت می‌کند که شیعیان خون خود را به مردم نیازمند اهدا کنند.

 

در نیجریه خرید و فروش خون می‌شود، ولی وقتی شیعیان و طرفداران خون‌شان را اهدا می‌کنند پولی دریافت نمی‌کنند. حتی خود صلیب سرخ نیجریه گفتند که ما باید به مجروحان این حادثه خدمت کنیم. چون دیدند در طی این سالها اینها خون خود را اهدا می‌کردند و الان زخمی شدند و دیگران خون خود را اهدا به آنها می‌کنند.

 

همچنین شیخ زکزاکی به زندانیان پیام می‌دهد کسانی که محکوم می‌شوند و باید جریمه بدهند و فقیر هستند و نمی‌توانند چیزی بدهند را ما جبران می‌کنیم. البته در جاهایی که به صورت غیرعمد محکوم شده باشند.

 

شیعیان خدمات جمعی انجام می‌دهند. مثلاً تمیز کردن کوچه‌ها و حتی مقبره‌ها. چون ما در نیجریه خیلی باران داریم مثلاً گاهی اوقات هفت ماه بارندگی می‌شود. گاهی تا سه چهار ساعت باران می‌آید. مقبره‌های ما هم مثل مقبره‌های ایران نیست. ممکن است بر اثر بارندگی جسد بیرون بیاید. ایشان دستور می‌دادند که نباید این مقبره در چنین وضعیتی باشد و وضعیت همه مقبره‌ها باید درست شود. به خاطر همین مردم نیجریه خودشان می‌گویند آینده ما این حرکت است. مشکلی که وجود دارد این است که خیلی‌ها می‌ترسند که ما نمی‌دانیم آیا این جنبش به پیروزی می‌رسد یا خیر. این مانعی شد که خیلی‌ها خون خود را اهدا نکنند.

 

متأسفانه نقش عربستان سعودی صد در صد منفی است. چون خبری که به ما رسیده این است هجومی که ارتش به حسینیه و منزل شیخ زکزاکی انجام داده است به طور مستقیم از سفارت عربستان در نیجریه دستور می‌گرفته است. همچنین در طی این ۳۷ سال از شروع این حرکت، عربستان سعودی به آنهایی که وهابی هستند پول می‌دهد تا علیه شیعیان در رسانه‌ها، مجالس و در محل‌های دیگر تجمع مردم سعی می‌کنند افکار عمومی را تسخیر کنند تا مردم به سمت وهابیت بروند. به خاطر همین می‌توانم بگویم عربستان به عنوان یکی از سه عقل مدبر این قضیه بود. عقل آمریکا، عقل صهیونیستی و عقل عربستان. اینها را عقل مرکب می‌دانم. در فاجعه منا چه اتفاقی افتاد؟ در نیجریه همه به وهابی‌ها پول دادند و عکس‌هایی پخش کردند و به شیعیانی که در زیر پا به شهادت رسیدند و مهاجرین الی‌الله هستند می‌گویند لعنت به شیعیان که این‌طوری طواف می‌کنند. یعنی واقعیت‌ها را به صورت وارونه جلوه می‌دهند. به خاطر همین ما احساس کردیم که دولت می‌خواهد به شیعیان حمله کند، یعنی اول چهره شیعیان را بد می‌کنند و بعد حمله می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">