سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

توافقات ننگین مایه ذلت ماست

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ

فرهیختگان آنلاین(FDN.ir) نوشت: پلاکاردهای توزیع‌شده ازسوی بسیج شهرداری تهران در راهپیمایی 22‌بهمن در جلسه دیروز شورا کار اعضای شورای شهر را به درگیری لفظی کشاند. در راهپیمایی چهارشنبه هفته گذشته پلاکاردهایی با شعار «توافقات ننگین مایه ذلت ماست» بین مردم توزیع شده بود که گویا از طرف بسیج شهرداری تهران توزیع شده است. این شعارها باعث شد برخی اعضای شورای شهر تهران نسبت به عملکرد این زیرمجموعه از شهرداری تهران اعتراض کنند.

همه اینها باعث شد دیروز و در زمان بررسی بودجه 10 میلیارد تومانی بسیج شهرداری در صحن علنی شورا، محسن سرخو از همکارانش بخواهد این بودجه را کمتر کنند. استدلال این عضو شورا این است که «چرا باید این بودجه صرف مخالفت با دولت و کارهای جناحی و حزبی شود.» در همین زمان محسن پیرهادی، عضو شورای شهر تهران که همزمان رئیس بسیج شهرداری هم هست، به مخالفت با سرخو برخاست و رو به همکارش در شورا گفت: «تصویر شما از این رویکرد بسیج مخالفت با آمریکا و دولت است، در حالی که تا امروز هیچ دولتی به رویکرد بسیج اعتراض نکرده است، اما اگر اعتراض کند هم از گفتمان انقلاب خارج نمی‌شویم.» پیرهادی گفته‌های سرخو را توهین به بسیج قلمداد کرد، اما مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران پاسخش را داد و گفت: «آنقدرها هم به بسیج توهین نشده است.»

اما موضوع به همین جا ختم نشد و در حالی که رئیس شورا همه را به آرامش دعوت می‌کرد، گفت‌و‌گوهای سرخو که صندلی‌اش در صحن شورا دقیقا پشت پیرهادی قرار دارد ادامه پیدا کرد و تا جایی پیش رفت که هر دو به مشاجره لفظی با هم پرداختند که درنهایت با چند صلوات مساله ختم شد و بودجه 10 میلیارد تومانی بسیج شهرداری نیز به تصویب رسید.
شهرداری بر زیرمجموعه‌اش نظارت کند محسن سرخو در پایان جلسه و در گفت‌و‌گو با فرهیختگان دلیل اعتراض خود را تشریح کرد. به گفته او، بودجه بسیج شهرداری هم جزء اعتبارهای فرهنگی است. وقتی یک مجموعه فرهنگی وجود دارد که ربطی به شهرداری ندارد، به شورای شهر تهران ربطی پیدا نمی‌کند، اما وقتی درباره بودجه شهرداری صحبت می‌کنیم این بودجه باید در راستای اهدافی هزینه شود که در برنامه پنج‌ساله شهر تهران پیش‌بینی شده است. سرخو معتقد است: «10 میلیارد تومان برای بسیج شهرداری و چندصد میلیارد تومان برای معاونت فرهنگی بودجه پیش‌بینی شده است که بخشی از این بودجه صرف امور تبلیغاتی می‌شود، اما این تبلیغ‌ها نباید در راستای تضعیف دولت باشد.» به نظر این عضو شورای شهر تهران شهرداری از یک طرف انتظار دارد برای ساخت مترو و تامین اتوبوس دولت به آنها کمک کند اما از طرف دیگر اگر قرار باشد در سطح شهر و مکان‌های مختلف از طرف یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری پلاکاردهایی در مخالفت با دولت و تضعیف دولت نصب شود، دولت دیگر برای کمک به شهرداری توجیهی ندارد. این عضو شورا می‌گوید وقتی مسئولان دولتی را بدون بحث کارشناسی و یک‌طرفه و صرفا با دید جناحی به انجام‌ندادن وظیفه متهم می‌کنند این موضوع بر روابط شهرداری و دولت تاثیر منفی خواهد گذاشت اما شورای شهر معتقد است باید این روابط حفظ شود. سرخو همه حرف خود را همین موضوعات می‌داند که به نظر او افراد تندرو و جناحی این بحث‌های کارشناسی به مذاقشان خوش نمی‌آید و واکنش‌های تند و پرخاشگرانه و توام با افترا و اتهام از خود نشان می‌دهند. این عضو شورا معتقد است شاید مجموعه شهرداری تهران هم از این موضوع بی‌اطلاع بوده باشند اما باید کنترل کنند که این بودجه به چه مصرفی می‌رسد و اگر می‌بینند در راستای اهداف شهرداری نیست نباید هزینه کنند. سرخو با اشاره به اینکه باید نظارت و مراقبت در این زمینه وجود داشته باشد می‌گوید: «هزینه‌های فرهنگی نباید مغایر با برنامه پنج‌ساله باشد. در برنامه پنج‌ساله شهرداری تهران بودجه‌ای و ردیفی برای تضعیف دولت پیش‌بینی نشده است.» به اعتقاد او قرار نیست بودجه شهر تهران مصرف «پوسترهای رئیس دولت قبل شود» و در سطح راهپیمایی توزیع شود و شورای شهر تهران چنین اجازه‌ای نداده است. به عقیده او دیدگاه‌های جناحی نباید از محل بودجه شهرداری پیگیری شود، کسانی که می‌خواهند کار جناحی کنند «از جیب خودشان هرچقدر می‌خواهند هزینه کنند» اما کار حزبی و سیاسی نباید در قالب بسیج انجام شود و بسیج نباید وارد بحث‌های جناحی شود.

نویسنده : عنوان پلاکاردها بوده "توافقات  ننگین مایه ذلت ماست" مگه توافقات دولت ننگین بوده که به آقای سرخو برخورده ! مردم از این پلاکارد این را می فهمند که هیچ توافق نامه ننگینی هرگز امضا نخواهد شد. چرا هر پلاکاردی که مخاطب آن آمریکاست مخالفت با دولت محسوب می شود؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">