سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

سیامک ره پیک در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: شرکت نکردن معنی ضمنی اش انصراف از ادامه حضور در انتخابات است و آزمون دیگری نیز وجود ندارد البته برای کسانی که در آزمون شرکت کرده اند یک آزمون شفاهی دیگری نیز برگزار خواهد شد اما برای کسانی که امروز در آزمون کتبی شرکت نکرده اند طبق تصمیم اعلامی راهی دیگری پیش‌بینی نشده است. اگر کسی خود را در معرض آزمون قرار نداده یعنی تمایلی ندارد درباره شرط علمی او اظهارنظر شود و از سوی دیگر به این معناست که در مسیر بررسی صلاحیت قرار نگیرد.

ره پیک در پاسخ به این پرسش که برخی می گویند از آنان برای شرکت در آزمون کتبی دعوت به عمل نیامده است گفت: از طریق رسانه ملی و سایت شورای نگهبان بارها اطلاع رسانی عمومی شده که این شیوه متعارف اطلاع رسانی است در عین حال برای تکمیل این کار به همه داوطلبان از طریق شماره تماسی که خود اعلام کرده بودند پیام و تذکری مبنی بر زمان و مکان برگزاری امتحان داده شده است.
 
ملاک ناظران و مجریان در بررسی صلاحیت‌ها قانون است‌
 
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه احراز شرایط داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری بر عهده فقهای شورای نگهبان قانونی است گفت: یکی از شرایط احراز صلاحیت اجتهاد است که اگر فقها آن را در هر داوطلبی احراز کنند یکی از شرایط چندگانه صلاحیت احراز می‌شود.
 
ره پیک افزود: در این دوره بنا بر اطلاعیه صادر شده چند گروه از ثبت‌نام کنندگان مشخص و تفکیک شدند: کسانی که عضو مجلس خبرگان بوده‌اند و افردای که در دوره‌های قبل در‌ آزمون شرکت کردند و در آزمون علمی و تائیدیه فقها را گرفته‌اند و همچنین داوطلبانی که در شهریور ماه امتحان داده‌اند در آزمون کتبی امروز دعوت نشده‌اند چرا که تائیدیه گرفته بودند و دیگر نیاز به امتحان نبود.
 
وی خاطرنشان کرد: عده‌ای هم براساس اظهارات خودشان در پرسشنامه، تحصیلات حوزوی نداشتند و این گروه هم در امتحان امروز شرکت نکردند چراکه طبق قانون به آنها اطلاع داده شد که امکان حضور نیست.
ره پیک افزود:‌ به جز این چند گروه کسانی که ثبت نام کرده‌اند باید در این امتحان شرکت می‌کردند تا یکی از شرط‌های آنها در آزمون علمی که همان اجتهاد است احراز شود.
 
وی گفت: در هر صورت تحصیل وجود و عدم وجود شرط علمی با فقهای شورای نگهبان قانون اساسی است و آنها نیز برای احراز این شرط آزمون کتبی پیشنهاد کرده بودند.
 
ره پیک در پاسخ به این پرسش که برخی مدعی هستند که تائیدیه مراجع را گرفته‌اند و دیگر نیازی برای احراز اجتهادشان در آزمون علمی و شرکت در این امتحان نیست گفت:‌ تشخیص اینکه چه کسی این شرط (اجتهاد) را دارد یا ندارد با فقهاست و اگر افرادی مدارکی در این‌باره داشتند باید به فقها ارائه می‌کردند که این کار باید قبل از آزمون صورت می‌گرفت تا فقها آن را بررسی کنند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا آزمون شفاهی پس از کتبی برگزار خواهد شد، با تائید این مطلب افزود:‌ مجموع آزمون کتبی و شفاهی نشان خواهد داد فردی صلاحیت علمی دارد یا نه؟
 
ره پیک درباره رفتار برخی افراد در تشویش اذهان عمومی مبنی بر واکنش گسترده در صورت رد صلاحیت ها افزود: ملاک ناظران و مجریان در بررسی صلاحیت‌ها قانون است و داوطلبی که وارد این عرصه نیز می‌شود پذیرفته است که براساس فرآیند قانونی و در چارچوب قانون انتخابات رفتار خواهد کرد چه تائید بشود و چه نشود بنابراین درهمه حالت ما قانون را معیار رفتار خود باید قرار دهیم.
 گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">