سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

اهل بیت علیهم السلام برتر از پیامبران گذشته

پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ب.ظ

استاد_فاطمی_نیا
یک قضیه ای رو حضرت آیت الله بهاالدینی به من اجمالا فرموده بودند، خیلی کوتاه، بعد رفته بودم اصفهان اونجا یک بزرگواری هستن به نام آیت الله حاج اسماعیل هاشمی سلمه الله که از علماء پیرمرد و محترم اصفهانه، و مرد بسیار محترمیه، ایشون مفصل تر گفت، ایشون گفت که آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری قدس الله سره، که استاد خیلی از علما از جمله امام و آیت الله العظمی گلپایگانی و موسس حوزه علمیه قم بود.
ایشون مثل اینکه جوان بوده، به سن اجتهاد می رسه، در نجف، و مجتهدی میشه وارسته، و میره در کربلا مریض میشه و تب شدیدی می کنه و بالاخره باور می فرمایید یا نه، می میره، ببینین ما چند تا از این مرده ها سراغ داریم که مردن، نه که غش کردن، ها، حالشون به هم خورد، نه، مردن، یعنی اگه کسی دست می زد، غسل مس میت به گردنش میومد، بنده چند تا سراغ دارم، این حاج شیخ عبدالکریم رو نمی دونستم مرده.
میگه مردم و دیدم روح منو گرفتن دارن می برن بالا، و در همون حال ، چون در کربلا بودم روحم متوسل شد به حضرت سیدالشهداء سلام الله علیه، عرض کردم که آقا من حرفی ندارم منو ببرید، ولی دلم می خواست برای اسلام کاری بکنم، میگه همین طور که روحم رو می بردند، حضرت سیدالشهداء علیه السلام سر راه قرار گرفت، فرمود: برش گردونین، که میگه من می دیدم دور و برم دارن گریه می کنن، ناله می کنن، وقتی آقا فرمود: برش گردونین، این دور و بریا گفتن انگار نفسش داره میاد، انگار داره بهتر میشه، اینها که دیگه نمی دونستن قضیه چیه، نمی دونستن که وقتی است که روح برگشته.
ببینید حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام خیلی پیغمبر بزرگیه، آقاست، اولوالعزمه، اما شما اینو می دونید که مرتبش به امام حسین علیه السلام نمی رسه؟ مرتبش به امیرالمومنین علیه السلام نمیرسه؟ وقتی حضرت عیسی می خواست پیغمبر بشه بر حسب روایات معتبر باهاش شرط کردند، که ولایت علی رو قبول داری؟ گفت قبول دارم بعد پیغمبر شد. اینو می دونید یا نه؟
یک وقت بنده یک سفر رفته بودیم خارج از کشور، رفته بودم اتریش، گفتن یک سنی آمده میگه شما روحانی دارین؟ البته قضیه اش مفصله خلاصه میگم، آمد گفت: چرا ائمه خودتون رو بالاتر از حضرت عیسی و موسی می دونید؟ گفتم: شما هم بالاترمی دونید! گفت: ما کی بالاتر می دونیم؟ گفتم: آخونداتون بهتون نمی گن، مدرک بگم؟ گفت بذار برم کاغذ بیارم، رفت قلم و کاغذ آورد.
گفتم: آقا در روایات معتبر شما آمده، پیغمبر اکرم(ص) فرمود:أتانی ملک فقال لی یا محمّد(ص) سل من أرسلنا من قبلک من رسلنا على ما بُعثوا؟ یا رسول الله بپرس پیامبرانی که قبل از تو مبعوث شدن به چه شرطی مبعوث شدن؟ خیلی حرفه ها، پیغمبر اکرم می فرماید: قلتُ على ما بُعثو؟ گفتم خدایا به چه شرطی مبعوث شدن؟ جواب آمد: علی ولایتک و ولایت علی بن ابی طالب. به شرط ولایت تو و ولایت علی بن ابی طالب.
تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود
[اشاره به بحث حقیقت محمدیه و اینکه نور رسول خدا و ائمه علیهم السلام و از جمله نور امیرالمومنین علیه السلام پیش از خلقت سایر مخلوقات خلق شده و این نور واسطه فیض و خلقت سایر مخلوقات بوده است.]
با وجود اینکه امیرالمومنین بالاتر از حضرت عیسی است، امام حسین بالاتره، باز به حضرت عیسی چی میگه؟ ها؟ میگه:«وَإِذْ تُخْرِجُ الْمَوتَی بِإِذْنِی»، این دیگه روایات نیست که اختلاف شیعه سنی باشه، قرآنه، عیسی به یاد بیار وقتی که مرده را به اذن من زنده می کردی، حضرت عیسی که پایین تر از حضرت امام حسینه، مرده زنده می کنه، امام حسین نمی تونه؟!
البته باید به این نکته توجه داشت که هر وقت به این مسئله که مقام ائمه علیهم السلام بالاتر از پیامبران گذشته است، اشاره می کنیم، باید بگوییم که به جز پیامبر اکرم صلی الله علیه واله.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">