سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

ابراهیم یزدی به خودم گفت به ولایت فقیه اعتقادی ندارم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: رهبر انقلاب بارها در خصوص ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ موضع صریح اتخاذ کردند؛ اما هاشمی رفسنجانی یک بار نگفت ادعای تقلب در انتخابات دروغ است.

محمد نبی حبیبیدیروز در سلسله نشست‌های «از فریاد تا آزادی» که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: به طور کلی در این 36 سالی که از انقلاب می‌گذرد ما به آنچه که می‌خواستیم رسیدیم، البته چنانچه بگوییم کلیه قوای نظام کلیه وظایف خود را به نحو احسن انجام داده‌اند، سخن غیر مستدلی است.

وی ضمن تاکید بر این نکته که ادعای این‌که همه مسئولان کار خود را به درستی انجام داده‌اند ادعای نادرستی است، افزود: در این مدت قوا و نهادها هم نقاط قوت فراوان و هم نقاط ضعف فراوان داشته‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: چنانچه سوال شود در جهتِ کلی نظام تغییری صورت گرفته است، باید بگویم خیر، چنین اتفاقی رخ نداده است، البته باید به این نکته توجه شود که ما در این 36 ساله در شرایط عادی نبوده‌ایم. به این معنا که بلاهایی که دشمن بر سر عراق، یمن و سوریه آورده است، می‌خواست بیشتر بر سر ما آورد. 

نبی حبیبی ادامه داد: در این 36 سالی که از انقلاب می‌گذرد دشمن تمام تلاش خود را برای به زمین زدن انقلاب کرد که نمونه آن را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم. علاوه بر جنگ تحریم‌های ناجوانمردانه و همه جانبه از دیگر بلاهایی بود که استکبار سر این کشور آورد. 

اقتصاد ما به طور کلی دولتی است

وی بیان داشت: به طور کلی سه کشور کوبا، کره شمالی و ایران هستند که مورد تحریم‌های شدید قرار گرفتند که از بین این سه کشور، تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شد شدیدتر بود. این تحریم‌ها مانع از این شد ما به برخی مقاصد خود برسیم، البته ادعا نمی‌‌کنم که تمام مشکلات امروز ما زیر سر استکبار است و مسئولان هیچ تقصیری ندارند، خیر.

نبی حبیبی به سوء مدیریت دستگاه‌های اجرایی اشاره و تصریح کرد: ‌‌‌معتقدم در مسائل سیاسی کشور موفق بوده‌ایم زیرا توانسته‌ایم مردم را شریک کنیم و در هر حال مردم خود را شریک مسائل سیاسی کشور می‌دانند به طور مثال مشاهده کردید در 9 دی ماه سال 88 ملت مقابل فتنه گران ایستادند و به خیابان‌ ریختند، اما آیا در مسائل اقتصادی هم توانسته‌ایم مردم را شریک کنیم؟. 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: خیر ما نتوانسته‌ایم مردم را در مسائل اقتصادی شریک کنیم به طوری که مشاهده می‌کنید اقتصاد ما به طور کلی دولتی است و این در حالی است که مدل اقتصاد دولتی امتحان خود را پس داده است.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که تا زمانی که مردم احساس نکنند در اقتصاد شریک هستند تئوری سازی جواب نخواهد داد، بیان داشت:  به جای این‌که این مدل را پیاده کنیم به سمتی رفته‌ایم که روز به روز وابستگی‌مان به نفت بیشتر شده است. 

انقلابیون دیروز، منتقدان امروز 

نبی حبیبی در ادامه سخنان خود در خصوص انقلابیون دیروز و منتقدان امروز، تصریح کرد: امروز برخی خود را از دایره انقلاب بیرون کرده‌اند  که شاید در حق برخی از آنان ناسپاسی شده است که این روند را پیش گرفته‌اند. ادعا نمی‌کنم که هر کسی که از دایره انقلاب بیرون رفته است به طور حتم ضد انقلاب است. خیر بلکه معتقدم ممکن است این افراد از برخی برخوردها رنجیده خاطر شده و این مسیر را در پیش گرفته‌اند. 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: البته این سخن من به این معنا نیست که همه کسانی که امروز از دایره انقلاب بیرون رفته‌اند گفته‌ها و انتظاراتشان به حق است. معتقدم نباید روابط را با انقلابیون سابق به طور کلی قطع کرد. 

علت انتخاب بازرگان به عنوان نخست وزیر از زبان عسگراولادی 

وی در خصوص جریان نخست وزیری بازرگان، خاطرنشان کرد: مرحوم عسگراولادی نقل می‌کرد، روزی در جلسه‌‌‌ ای همراه با حاج احمد آقا، آقای آزادی و چند تن دیگر نشسته و در خصوص نخست وزیر بازرگان صحبت می‌کردیم که در این حین آقای آزادی گفت امام (ره) بازرگان را به طور کلی می‌شناختند و با شناخت کامل از وی و علی‌رغم میل باطنی وی را به عنوان نخست وزیر برگزیدند در جواب حاج احمد آقا گفت: خیر امام بازرگان را به طور کامل نمی‌شناختند و به دلیل همین عدم شناخت کامل وی را برگزیدند. جلسه به پایان رسید و مشابه همین جلسه چند روز بعد برگزار شد که در آن جلسه حاج احمد اقا خطاب به آقای آزادی گفتند من از امام(ره) علت انتخاب بازرگان را پرسیدم و ایشان نظر شما را تایید کردند. امام(ره) گفتند من بازرگان را به خوبی می‌شناختم و علی رغم میل باطنی خود وی را به عنوان نخست وزیر برگزیدم. 

نبی حبیبی ادامه داد: حاج احمد آقا  ادامه دادند امام (ره) می‌دانستند که بازرگان چه شخصیتی دارد و با علم به همین مسئله و علی رغم میل باطنی وی را برگزیدند چرا که می دانستند آمریکا قصد حمله به ایران را دارد. امام (ره) با این کار آمریکا را گیچ کردند زیرا آمریکا می‌دانست که نهضت آزادی مخالف برقراری رابطه با آمریکا نیست. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که شما در دوران انقلاب چه خدمتی برای نظام انجام دادید که امروز این چنین با هاشمی رفسنجانی به مخالفت می‌‌پردازد؟، گفت: قبل از انقلاب من یک شهروند عادی بودم که در تمامی تظاهرات ضد رژیم شرکت می‌کردم و عضو جناح و دسته سیاسی خاصی نبودم و در زندان‌های رژیم شکنجه نشدم. هاشمی رفسنجانی در تمام مبارزات قبل از انقلاب سهم ویژه‌‌ای دارد و شکنجه‌های شدیدی را تحمل کرده است. 

امیدوارم هاشمی زیر خیمه انقلاب بماند و به سرنوشت دیگران دچار نشود 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: هاشمی رفسنجانی پیش از انقلاب با هاشمی امروز تفاوت دارد. من معترض مواضع امروز وی هستم؛ اما دلم برای وی می‌سوزد، چراکه این فرد در زمان انقلاب بسیار هزینه داده است، بنابراین دعا می‌کنم فردی که این چنین برای این نظام هزینه داده است تا آخر پای نظام بماند. 

نبی حبیبی بیان داشت: رهبری انقلاب انتخابات سال 88 را حماسه‌ای بزرگ خواندند و بارها در خصوص ادعای تقلب در انتخابات موضع صریح اتخاذ کردند؛ اما هاشمی رفسنجانی یک بار نگفت ادعای تقلب در انتخابات دروغ است. هاشمی رفسنجانی از مواضع ابتدای انقلاب خود عدول کرده است. 

وی گفت: زمانی که پدر میر حسین موسوی فوت شد، هاشمی پیام تسلیتی به موسوی نوشت و در آن پیام میر حسین را خدوم نظام دانسته است. آیا از نظر رهبری معظم انقلاب میرحسین موسوی خدوم انقلاب است؟، همچنین رهبری و امام بارها مجموعه شورای نگهبان را تایید کرده‌اند؛ اما آیا نظر امروز هاشمی در خصوص شورای نگهبان با نظر رهبری یکی است؟. امیداورم هاشمی زیر خیمه انقلاب بماند و به سرنوشت دیگران دچار نشود. 

منتظری  بعد از انقلاب، آن منتظری پیش از انقلاب نیست

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص آیت الله منتظری هم تصریح کرد: آیت الله منتظری قبل انقلاب، ابتدای انقلاب و کمی پس از ابتدای انقلاب با هم تفاوت دارند. وی قبل از انقلاب یک منتظری، پس از انقلاب منتظری دیگر و مدتی پس از آن به منتظری دیگری تبدیل شدند. معتقدم کسانی که صحابی ابتدای انقلاب بودند همچنان صحابی انقلاب بمانند. 

نبی حبیبی با بیان این‌که منتظری سهم ویژه‌‌ای قبل از انقلاب داشت، ادامه داد: یکی از نزدیکان منتظری به من گفت امام (ره) در آخرین دیدارشان به منتظری گفته بودند همان منتظری باشید که پیش از انقلاب بودید. شما حکم مناره مسجد را دارید که چنانچه خراب شود ممکن است مسجد خراب شود. 

ماجرای انتخاب آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبری نظام

وی ادامه داد: در سال 65 حاج احمد آقا، من، محسن رفیق دوست، آیت الله خامنه‌ای، هاشمی رفسنجانی و موسوی اردبیلی جلسه‌ای در یکی از اتاق‌های امام (ره) داشتیم و در همان زمان امام و منتظری هم در یکی دیگر از اتاق‌ها جلسه دو نفره داشتند، به یک باره امام (ره) بدون این‌که در بزنند وارد اتاق شدند و با خشمی که در صورت داشتند گفتند من از همان اول با قائم مقامی منتظری مخالف بودم و امروز به این رسیده‌ام که وی نباید رهبر شود. همه بهت زده به ایشان نگاه می‌کردند.  در این حین آیت الله خامنه‌ای پرسیدند پس چه کسی باید باشد که امام بدون تعمل در جواب دست خود را به سمت آیت الله خامنه‌ای بردند و فرمودند شما.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد نهضت آزادی نیز خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش در مجلس ختمی یزدی را ملاقات کردم. صادقانه از وی پرسیدم یزدی شما واقعا به ولایت فقیه اعتقاد دارید؟، وی در جواب گفت خیر اعتقاد نداریم؛ اما با توجه به این‌که در قانون اساسی آمده است به آن التزام داریم و به ولایت فقیه ملتزم هستیم و نه معتقد. 

نبی حبیبی ادامه داد: قالب کسانی که در نهضت آزادی هستند و بودند بر این اعتقادند، بنابراین نباید انتظار داشته باشید با کسانی که ولایت را قبول ندارند همان برخوردی شود که با افرادی که ولایت را با گوشت و پوست و خون‌شان قبول دارند، بشود.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص دولت احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در دوره اولی که احمدی نژاد به عنوان کاندید نامزد شد، نامزد مورد حمایت ما علی لاریجانی بود و نه احمدی نژاد که لاریجانی رای نیاورد و احمدی نژاد پیروز میدان شد. 

تمامی افرادی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود مورد پشتیبانی اصولی قرار می‌گیرند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که حزب موتلفه اسلامی هر فردی که در انتخابات رای مردم را بیاورد و در نهایت از جانب رهبری تنفیذ شود، پشتیبانی اصولی خواهد کرد و او را به رسمیت خواهیم شناخت، گفت: همان‌گونه که در زمان رئیس دولت اصلاحات، نامزد مورد نظر ما ناطق بود؛ اما رئیس دولت اصلاحات رای اورد و ما از او پشتیبانی اصولی کردیم.

نبی حبیبی پیشتبانی اصولی را حمایت کردن و چوب لای چرخ دولت نگذاشتن دانست و گفت: احمدی نژاد با شعارهای اصولگرایانه به میدان آمد و ما خوشحال بودیم که چناچنه نامزد مورد قبول ما رای نیاورده، کسی رای اورده است که بر اصول نظام و انقلاب اعتقاد دارد. 

وی تصریح کرد: زمانی که از نیمه دوم دوره اول احمدی نژاد مشاهده کردیم که احمدی نژاد از شعارهایش عدول کرده است، هم به صورت محرمانه و هم علنی انتقادات خود را مطرح کردیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود کوبیدن دولت‌های سابق توسط دولت‌های جدید بر سر کار آمده را ناپسند خواند و تصریح کرد: یکی از ایراداتی که به احمدی نژاد و روحانی وارد است این که است که هر دوی این‌ها وقتی که امدند دولت قبل از خود را کوبیدند به گونه‌ای که انگار دولت قبل از آنان هیچ نکته مثبتی نداشته است

نبی حبیبی در پایان گفت: حزب موتلفه اسلامی با داشتن بیش از 50 سال سابقه فعالیت با هیچ دولتی شوخی ندارد و در شان خود نمی‌داند که با این سابقه طولانی وارد دعواهای عروس و مادرشوهری افراد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">