سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

ماجرای وام خرید خودروی خارجی به معلمان

دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۵۳ ب.ظ

فروش اقساطی خودروی خارجی به فرهنگیان با وام‌های کلان از آن دست خبرهایی بود که با حرف و حدیث فراوان همراه بود.

خبرگزاری فارس: ماجرای وام خرید خودروی خارجی به معلمان

به گزارش خبرگزاری فارس، معلمان و فرهنگیان مجموعه بزرگی از کشور را تشکیل می‌دهند و به لحاظ فعالیت بی شک از جمله مهمترین افراد تأثیرگذار جامعه هستند.

تمامی مدیران عالی رتبه نظام تعلیم و تربیت در سال‌های اخیر دغدغه معیشت فرهنگیان را داشته‌اند و همواره در سخنان خود توجه به امور معیشتی قشر عظیم فرهنگی کشور را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

اما برخی اخبار که از خانواده بزرگ آموزش و پرورش منتشر می‌شود مقداری معلمان که جوهر اصلی وجودی تعلیم و تربیت هستند را مکدر خاطر می‌کند.

چندی پیش بود که خبری مبنی بر «واگذاری 1700 دستگاه خودروی خارجی به فرهنگیان» با شرایطی خاص از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان که متعلق به فرهنگیان کشور است، منتشر شد.

این خبر زوایای مختلفی داشت و شرایط پرداخت این وام نیز در نوع خود بسیار جالب توجه بود.

یکی از شرایط واگذاری خودرو بالاتر بودن مانده حقوق معلم یا فرهنگی از قسط وام بود که در این بین قسط این وام یک میلیون و 200 هزار تا 2 میلیون و 600 هزار تومان تعیین شد. ضمناً این وام با بهره 15 درصد سود سالانه و با بازپرداخت 7 ساله در نظر گرفته شده است.

البته هم‌اکنون در سایت اعلام شده است که مهلت ثبت‌نام خودروهای خارجی و محصولات ایران خودرو تمام شده است اما چند پرسش مطرح است:

تعدادی پرسش و سوال

1.چند درصد از معلمان در کشور اکنون سوار بر خودروهای شاسی بلند و خارجی که بیشتر از 100 میلیون تومان قیمت دارند، می‌شوند؟

2.چند درصد معلمان حقوق بالای 2 یا 3 میلیون تومان از آموزش و پرورش می‌گیرند؟

3.چند درصد معلمان توان بازپرداخت اقساط ماهانه یک میلیون و 200 هزار تا 2 میلیون و 600 هزار تومان را دارند؟

4.چند درصد معلمان در صف انتظار دریافت وام های 2، 5 و 7 میلیون تومانی هستند و نمی‌توانند چنین وامی را دریافت کنند؟

5.و چند درصد معلمان دغدغه سوار شدن بر خودروهای شاسی بلند و خارجی را دارند؟

در شرایطی که اکنون آموزش و پرورش با شرایطی بسیار خاص وام پنج میلیون تومانی به فرهنگیان پرداخت می‌کند و فقط به عده محدودی این وام تعلق می‌گیرد، چگونه وام‌های کلان به عده‌ای خاص پرداخت می‌شود؟

اگر مسئولان محترم یک سری به ادارات رفاه آموزش و پرورش بزنند متوجه می‌شوند که معلمان به دفعات برای دریافت وام‌های 5 میلیون تومانی مراجعه می‌کنند و امکان پرداخت وام به آنها وجود ندارد.

اینکه معلمی با تمام مشکلات و مشقت‌های روزگار نمی‌تواند حتی یک وام 5 میلیون تومانی دریافت کند و مشکلات زندگی خود را مرتفع کند، چطور امکان پرداخت وام‌های کلان به عده‌ای خاص فراهم می‌شود؟

بسیاری از معلمانی که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند سالها در انتظار دریافت اقساطی خودروهای داخلی و ارزان قیمت هستند و این امکان برای آنها فراهم نمی‌شود و در واقع خرید اقساطی یک خودروی پراید برای بسیاری از معلمان به یک آرزو تبدیل شده است.

چند ماه پیش بود که صندوق ذخیره فرهنگیان به اجبار فرهنگیان را به عضویت این صندوق درآورد و هر ماه مبالغی از حقوق آنها و بدون مجوز خود معلمان کسر می‌کرد و در نهایت هم بخشنامه‌ای ارسال کرد تا هر فرهنگی که تمایل ندارد عضویت خود را لغو کند. این موضوع بسیاری اما و اگر داشت و در نهایت این مبالغ از حقوق فرهنگیان کسر می‌شود.

حال مشخص نیست با چنین شرایطی که برای خرید خودروهای خارجی وام کلان پرداخت می‌شود، آیا این وام‌ها همان مبالغ کسر شده به اجبار از حقوق فرهنگیان است؟

*پیشنهادات

1.صندوق ذخیره فرهنگیان به جای پرداخت وام خرید خودروی خارجی آن هم به عده‌ای خاص که حقوق دریافتی 2 و 3 میلیون تومانی دارند، به تعداد بیشتری فرهنگی وام‌های 5 و 7 میلیون تومانی دهد.

2.صندوق ذخیره فرهنگیان به جای اینکه خودروهای خارجی اقساطی به عده قلیلی فرهنگی که در واقع از مدیران عالی رتبه هستند، به عده بیشتری از فرهنگیان خودروی اقساطی تولید داخل دهد.

به گزارش فارس، امیدواریم آموزش و پرورش تدبیری خوبی در خصوص وام و فروش اقساطی خودروها برای فرهنگیان اتخاذ کند تا چنین شائبه‌هایی برای افکار عمومی رخ ندهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">