سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

هاشمی و عدم التزام عملی به ولایت فقیه بدون روتوش

سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ق.ظ

"هاشمی بدون روتوش" مشتمل بر گفتگوهای صادق زیبا کلام با هاشمی رفسنجانی

🎆شاید کسی نداند که آقای هاشمی رفسنجانی التزام عملی به ولایت فقیه ندارد.

🔆آقای هاشمی رفسنجانی می گوید :

🔘شاید خیلی ها ندانند که وقتی در مجلس خبرگان به بحث ولایت فقیه که توسط عده ای مطرح شد رسیدیم من مخالفت کردم!!!

هاشمی با تکرار سخن فتنه گران می گوید :

🔘ولایت فقیه"، "ولایت فقه" است و نه ولایت "یک شخص"، از این رو ولی فقیه کسی است که در رأس حکومت و نظام اسلامی به عنوان یک مکتب‌شناس‌ و اسلام‌شناس برای مراقبت از مسیر حکومت قرار دارد.

ایشان متل آقای منتظری (برخلاف قانون اساسی و نظر مبارک حضرت امام ره) برای ولی فقیه حق انتصاب و قدرت حاکمیت را قبول نداشته و ولی فقیه را فقط ناظر بر قوا می داند و می گوید :

🔘"ولی فقیه را ما ناظر می‌دانیم و اگر در جاهایی هم مثلاً حق انتصاب برای او قانون قائل شده است به دلیل مکتب‌شناسی ولی فقیه است ، از این رو اگر ولی فقیه مثلاً رئیس‌ صدا و سیما و یا ارتش را منصوب کرد ، به آن دلیل است که وی باید از نظر ایمانی و تقوا مورد تأیید باشد که این کار ولی فقیه به معنای حاکم بودن آن نیست.

وی در ادامه با تایید نگاه دولت موقت : (امام خمینی (ره) در قم مستقر شده و صرفا به امور مذهبی و معنوی اشتغال یابند و حکومت را به حاکمان در تهران بسپارند) و می گوید:

🔘"ابتدا اعضای دولت موقت خیلی خوششان نمی آمد که ایشان(امام خمینی) در تهران باشند و از تصمیم ایشان (برای اقامت درقم) خوشحال شدند. ما هم قبول داشتیم که ایشان به قم بروند."

وی ضمن بیان مخالفت با گنجاندن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی به خاطره آقای آذری قمی اشاره کرده و می گوید:

🔘"شاید خیلی ها ندانند که وقتی در مجلس خبرگان به بحث ولایت فقیه که توسط عده ای مطرح شد رسیدیم من مخالفت کردم. آقای آذری قمی در جلسه ای تعبیری را از من نقل کرد که آقای هاشمی در زمان تنفس یکی از جلسات مجلس خبرگان گفته است این که شما می گویید ولی فقیه نمی شود، ناصرالدین شاه می شود. در بحثها اینگونه بودم."

هاشمی برای رئیس جمهور هم استقلال قائل بوده و می گوید:

🔘"اگر بعضی افراد بیایند سطح مملکت پایین می آید و رییس جمهور فرمانبر (رهبری) می شود. من این را قبول ندارم (که رییس جمهور فرمانبر رهبری باشد). باید رییس جمهور متشخصی در کشور باشد که با اراده خودش کار کند.

🌺نقد و نظر پژوهشکده عمار بصیر:

۱ - بحث "ولایت فقه" یک بحث کاملاً انحرافی و از سوی فتنه گران بوده و در دنیای خارج مصداق ندارد.

هرگز فقه بر اشخاص ، ولایت ندارد بلکه این شخص است که بر سایرین ولایت پیدا می کند (خواه الهی باشد یا شیطانی)

شیعه به عکس اهل سنت معتقد به ولایت انسان فقیه (ولایت فقیه) بر سایر ناس است.

۲ - ایشان تصریحاً ولایت فقیه را موجد دیکتاتوری دانسته و آن را موجب ناکارآمدی نظام می داند ، در حالیکه اولاً این دیدگاه برخلاف نظر مبارک حضرت امام خمینی سلام الله علیه است ؛ ثانیاً برخلاف قانون اساسی است ؛ ثالثاً ۳۷ سال حکومت ولایت فقیه به صورت ۱۰۰ درصدی خلاف این نظر هاشمی را ثابت کرده است و رابعاً حداقل ۱۴ دلیل محکم فقهی ، روایی ، تاریخی ، علمی ، عقلی ، منطقی و...بر ضرورت ولایت فقیه (و نه ولایت فقه) وجود دارد که به استناد آنها ثابت می شود که ولایت فقیه ضد دیکتاتوری و منهدم کننده دیکتاتوری است.

۳ - اصرار آقای هاشمی بر روی این مسئله و مصاحبه های پی در پی ، نشان می دهد که وی در تدارک فتنه ای بسیار بزرگ علیه رکن اصلی نظام بوده و سالهای پرالتهاب و پرتنشی را پیش رو خواهیم داشت. تصور ساده لوحانه ایست که آقای هاشمی در این مقطع از زمان این بحث ها را صرفاً به منظور بیان خاطرات بیان کرده باشد.

۴ - مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای بعد از فتنه ۸۸ ، در سفر به شهر قم ، پرده از برنامه ی فتنه گران در موج سوم براندازی برداشته و فرمودند : "همان طور که انقلاب اسلامی از قم شروع شد ، بنا دارند آنتی تز انقلاب را هم از قم شروع کنند."

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">