سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

 اظهارات صریح و نهیب آمیز رهبر معظم انقلاب در پاسخ به هاشمی رفسنجانی که چند روز قبل مدعی شده بود دنیای آینده دنیای گفتمانهاست نه موشکها؛ بی سابقه ترین واکنش رهبر انقلاب به وی در تمام 38 سال بعد از انقلاب است.

در تمام این سالها اگرچه بین رهبر انقلاب و هاشمی رفسنجانی یک اختلاف عمیق فکری_معرفتی وجود داشته اما واقعیت این است که در تمام این مدت، رهبر انقلاب عموما در لفافه و غیر مستقیم، "منطق" سخنان هاشمی را رد میکردند اما امروز علاوه بر تکرار این کار و تبیین اینکه چرا بدون موشک، نمیتوان امنیت کشور را تامین کرد هاشمی را در دوگانه ی باخت_ باخت قرار دادند؛ نا آگاهی و جهالت یا خیانت!

دوگانه ای که مشخصا خیانت آن بیشتر درباره هاشمی صدق میکند چرا که طبیعتا سیاستمداری با سابقه بیش از هفتاد سال فعالیت سیاسی، چنین حرفی را نه از روی جهل بلکه با نیت مشخص و هدف معلوم بیان میکند.

🔨 این برخورد رهبر انقلاب با هاشمی، شبیه آخرین انذارهای حضرت امام به مرحوم منتظری است؛ بویژه هشدار امام در سوم اسفند 67 در پیام منشور روحانیت که به تردید آفرینی و شبهه افکنی های منتظری درباره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پاسخ گفت و سرانجام یک ماه بعد نیز آن نامه تاریخی درباره عزل منتظری نوشته شد؛ نامه ای که بیت الغزل آن اشاره به اطرافیان لیبرال منتظری بود و این جمله تاریخی که "تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام."

❗️از سوی دیگر باید توجه داشت که تقابل امروز رهبر انقلاب و هاشمی رفسنجانی بر سر موضوع موشکی کشور، اگرچه ریشه در همان اختلاف فکری_ معرفتی جبهه انقلاب اسلامی و جبهه لیبرال دارد اما در عین حال دعوای دو دیدگاه بر سر عقلانیت سیاسی و تخیل گرایی نیز هست.

اگر تا پیش از این بخشی از مردم و افکار عمومی تصور میکردند که این اختلافات صرفا ایدیولوژیک و یا برخاسته از تفاوت در نگاه های صرفا سیاسی است، امروز بهتر از هر زمان دیگری آشکار شده که با هر نوع مکتب فکری، چه نگاه انقلابی و چه نگاه سکولار و حتی نگاه متکی به عقل ابزاری تکنوکراتیک، تامین امنیت مردم و کشور موضوعی نیست که با تعطیلی یا تضعیف توان دفاعی و موشکی کشور محقق شود بلکه تقویت توان بازدارنده یک کشور اولین و بدیهی ترین کاری است که باید انجام شود و طبیعی است جلوگیری از این کار مصداق دوری از عقلانیت است.

⛔️ همچنین تاکید مجدد رهبر انقلاب بر حفظ و تقویت توان موشکی کشور به فاصله تنها ده روز بعد از هشدار ایشان در مشهد نسبت به طرح امریکایی ها برای برجام دو و سه و ... و تمرکز آنها برای رقم زدن سرنوشت برجام برای توان نظامی کشور، نشان میدهد ایشان به هیچ عنوان قایل به انعطاف بر سر این مساله نیستند و اگر هم در برابر افتضاح دولت بر سر موضوع هسته ای انعطاف نشان داده و به طور مشروط آن را پذیرفتند، صرفا برای اتمام حجت و افزایش فهم و تجربه افکار عمومی بوده است و برخلاف امریکایی ها که بعد برجام تصور میکنند راه و ابزار فشار بر ایران در دیگر عرصه ها را هم کشف کرده اند، ایشان قایل به توقف هرگونه عقب نشینی در برابر امریکا هستند و حتی برجام را مقدمه و یک نقطه عطف برای دوره جدیدی از استکبارستیزی و ایستادگی در برابر دشمن تلقی میکنند.

این یعنی پروژه اصلی لیبرالهای داخلی برای گسترش رابطه با امریکا به بهانه های مختلف نه تنها با بن بست بزرگی روبروست بلکه این پتانسیل با تدبیر رهبری در جهت عکس خود و تبدیل به یک فرصت بی نظیر برای فصل جدیدی از استکبارستیزی در حال مدیریت است. در این باره گفتنی های بسیاری است که ان شالله در آینده بیشتر میتوان از آن سخن گفت.

@sabetitelegram 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">