سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

انا عبد من عبید محمد صلوات الله علیه و آله

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۰۴ ب.ظ

استاد علی اکبر رائفی پور

میگن وقتی حضرت امیرالمومنین ضربت خورده بود و در بستر بود، شخصی به عیادت حضرت آمد دید حضرت رو خوابوندن و یک پارچه زرد رنگ به سر مبارک حضرت بستن و رنگ چهره مبارک حضرت اونقدر زرد بود که نمیشد پارچه رو تشخیص داد.
عرض کرد یا علی مقام تو بالاتره یا حضرت ادم؟
امیرالمومنین فرمود:من
گفت چرا؟حضرت سعی کرد قرانی جواب بده
یعنی یه ایه از قران بیاره که اون جوابش رو بگیره
حضرت فرمود چون خدا گندم رو بر من حرام نکرده بود ولی بر ادم حرام کرده بود، او خورد ولی من نخوردم
یه مثال قرانی اورد( وَلاَ تَقْرَبَا هَـذِهِ الشَّجَرَةَ)
ادم نزدیک شد و خورد ولی من نخوردم
گناه بود حضرت امیرالمومنین گندم بخوره؟نه
پس چرا نخورد؟ امیرالمومنین گندم رو بر خودش حرام کرد برای اینکه افرادی بودند که در حکومت نان جو میخوردند(فقرا)
عرض کرد مقام شما بالاتره یا حضرت نوح؟ حضرت فرمود:من
فرمود نوح نفرین کرد مردمش رو ولی من شما رو نفرین نکردم
ایه قران داریم که حضرت نوح به خدا میگه یکی از این ها رو روی زمین نزار
امیرالمومنین فرمود خدایا علی رو از اینا بگیر
عرض کرد مقام شما بالاتره یا حضرت ابراهیم؟
حضرت فرمود:من
حضرت ابراهیم اخر برگشت گفت خدایا نشون بده مرده ها رو چجوری زنده میکنی
منتهی یک کلمه ای میگه ( لِّیَطْمَئِنَّ قَلْبِی)برای اینکه قلبم مطمعن بشه
ولی امیرالمومنین فرمود اگه تمام این حجاب ها کنار بره ذره ای بر یقین علی افزوده یا کم نمیشود
عرض کرد مقام شما بالاتره یا حضرت موسی؟
حضرت فرمود من
فرمود موسی چندین بار در قران اومده که گفت خدایا من میترسم
ادم از خدا بترسه عیب نداره ولی حضرت موسی گفت خدایا از فرعون میترسم
حضرت امیرالمومنین وقتی جای پیامبر خوابید اون پارچه ای که کشیده بود روش رو بر نداشت تا اخرین لحظه که اینا وایسن و از اون طرف پیامبر وقت برای دور شدن داشته باشه
خوف؟ترس؟علی؟
فرمود من نترسیدم
دوباره عرض کرد مقام شما بالاتره یا حضرت عیسی؟
حضرت فرمود:من
فرمود وقتی حضرت عیسی میخواست به دنیا بیاد،خدا به حضرت مریم گفت برو بیرون، گفت کجا برم؟ من باردارم
خدا گفت برو بیرون اینجا زایشگاه نیست،اینجا مقدسه
حضرت عیسی کم مقامی داره؟حضرت مریم کم مقامی داره؟
عین ایه قران،که خدا بهش گفت برو بیرون اینجا محل زایمان نیست
بعد از اون طرف همین خدا کعبه میشکافه به یکی میگه بیا داخل
عرض کرد مقام شما بالاتره یا پیامبر اسلام؟
حضرت جواب داد:
انا عبد من عبید محمد(من بنده ای هستم از بندگان محمد)

نظرات  (۱)

  • احسان انصاری
  • عالی است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">