سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

کاهش توانایی مردم در خریدها

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۲۰ ب.ظ

افکار لیبرالی دولت یازدهم در حوزه اقتصاد، چشم های بیدار را به یاد آزادسازی قیمت‌ها در دولت هاشمی رفسنجانی می اندازد که وقتی فشار اقتصادی به مردم افزایش یافت و تورم به 51% رسید، رئیس بانک مرکزی، مردم را به استفاده از باتون تهدید کرد.

عضو هیأت‌ مدیره مجمع عالی کارگران با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی سفره کارگران با توجه به کاهش مصرف اقلام مهم خوراکی، کوچک‌تر شده است، گفت: با وجود کاهش نرخ تورم توان خرید هم کاهش چشمگیری داشته است.

خبر موجود نشان از کاهش توانایی مردم در خریدهایشان دارد که طبقه ی کارگر بخشی از این مردم هستند. گزارش بانک مرکزی به موارد دیگری نیز اشاره داشت.

بر اساس آمار بانک مرکزی در بازه زمانی 84 تا 91 هر خانوار شهری به طور میانگین سالانه 156.8 کیلوگرم برنج مصرف می‌کرد که این میزان در دو سال اخیر 120 کیلوگرم کاهش یافته است. همچنین مصرف نان نیز از 424.6 کیلو به 347 کیلو، گوشت قرمز از میانگین 52.5 کیلو به 41 کیلو، گوشت پرندگان از 91.5 کیلو به 87 کیلو، ماهی از 17 کیلو به 13 کیلو و تخم‌مرغ با دو کیلو کاهش به 36 کیلوگرم کاهش یافته که نشان از پایین بودن قدرت خرید مردم است. در مجموع طبق سبد مصرفی مواد خوراکی مردم که شامل خوراکی‌های اصلی است، به طور میانگین 82.4 کیلوگرم مصرف می‌شد که در دو سال اخیر به 64 کیلوگرم کاهش یافته است.

این در حالی است که سازمان مدیریت به دلیل سلطه افکار لیبرالی، بحث حداقل حقوق 534 هزار تومانی را نیز در پیش نویس ارائه شده در لایحه ششم برنامه توسعه به هیئت دولت مطرح کرد. بر اساس این پیشنهاد حداقل حقوق کارگران زیر 29 سال این رقم را به خود می دید تا کارفرمایان تشویق به استخدام افراد جوان بشوند. با مطرح شدن این پیشنهاد و برخاستن اعتراضات اجتماعی، دولت این قسمت را در بررسی نهایی برنامه ششم توسعه در جلسات هیئت دولت حذف کرد.

در این میان از نشانه های دیگر این افکار لیبرالی، پیشنهاد حذف سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود که توسط وزیر راه و شهرسازی مطرح شد. این پیشنهاد به مذاق نعمت زاده وزیر صنعت خوش نیامد و معتقد به عصبانی بودن آخوندی بود. در آن جریان پس از آنکه وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیط های هواپیمایی را آزاد کرد، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با این تصمیم مخالفت کرد و قیمت ها کمی تعدیل شد.
اما این نوع نگاه ها چشم های بیدار را به یاد آزادسازی قیمت ها در دولت رفسنجانی می اندازد که وقتی فشار اقتصادی به مردم افزایش یافت و تورم به 51% رسید رئیس بانک مرکزی مردم را به استفاده از باتون تهدید کرد. همچنین مسئولین اقتصادی دولت رفسنجانی له شدن برخی از دهک های اقتصادی مردم را در زیر چرخ توسعه طبیعی می دانستند.

از آن سو دولت با ارائه لایحه بودجه 95 نشان داد که هیچ اراده ای در جهت حذف یارانه ثروتمندان در جهت کمک به اقشار ضعیف ندارد و رقم پیشنهادی برای پرداخت یارانه نسبت به سال گذشته هیچ تغییری ندارد. به نظر می رسد نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با کاهش قابل توجه رقم پرداخت این یارانه در روند نهایی تصویب بودجه، به حذف یارانه ها کمک کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">