سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

رکورد شکنی تازه دولت اعتدال

هفته نامه 9 دی که تا کنون سه بار توسط دولت یازدهم توقیف شده بود، برای بار چهارم در عمر سه ساله این دولت توقیف شد. این هفته نامه که در سه بار گذشته نیز به دلیل انتقاد از عملکرد دولت، انتصاب های اتوبوسی، بیکار کردن دانشمندان هسته ای، ریخت و پاش مالی در هزینه کرد دفتر رئیس جمهور و انتقادات صریح از توافقنامه های ژنو، لوزان و وین (برجام) توقیف شده بود، با طی مراحل قضایی در دادگاه، هر سه بار تبرئه و رفع توقیف شده است. اکنون اما چند روز بعد از پایان دوره نمایندگی مدیر مسئول هفته نامه 9 دی و در حالی که مجلس شورای اسلامی عضو ناظر در هیأت نظارت بر مطبوعات ندارد، ترکیب دولتی هیأت نظارت بر مطبوعات، برای بار چهارم این هفته نامه را توقیف کرد.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته مدیر مسئول این هفته نامه از عوامل معاونت مطبوعاتی و دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات، دلیل توقیف 9 دی به مطالب درج شده در شماره های اخیر هفته نامه 9 دی باز می گردد. بر اساس این گزارش از نظر وزارت ارشاد، درج سخنان هشدارآمیز آیت الله جوادی آملی در دیدار با محمدرضا عارف که این مرجع تقلید در آن تاکید کرده بودند «کسی که بیگانه را به کشور راه می دهد "دیوث سیاسی" است» و انتخاب تیتر «سیاستی که عین دیاثت است» یکی از دلایل توقیف 9 دی عنوان شده است.

همچنین یکی از جرایم 9 دی، درج یادداشتی با عنوان «قانون شکنی با ژست حقوق دانی» به چاپ رسیده که در آن با اشاره به دعوت رئیس جمهور از مینو خالقی به عنوان منتخب نمایندگان مجلس، اعتراض شده و آورده شده بود: «حسن روحانی حقوقدان با به سخره گرفتن عملی نظر نهاد عالی ناظر انتخابات، برخلاف شأن خود و جایگاهی که در آن قرار دارد، این منتخب رد صلاحیت شده را به نزد خود در دیدار منتخبان دولتی مجلس آینده فراخوانده... این رفتار روحانی البته نشان می دهد که او برای اهداف سیاسی اش، حد یقفی قائل نیست. این اولین باری نیست که روحانی حقوقدان به این صراحت قانون را نقض کرده و جلوی آن می ایستد. او پیش از این نیز بارها نشان داده که قانون را به شرط چاقو قبول دارد. به شرطی که قانون نظر وی را تمکین کند. اما هرجا که قانون وی را رد کرد، باید با برخورد گاز انبری در ملاء عمومی، به اسم قانون با قانون برخورد نمود.»

یکی دیگر از دلایل توقیف 9 دی، درج آخرین نطق حمید رسایی در مجلس عنوان شده که تیتر آن «طراحان برجام 2 و 3 به دنبال خانه نشین کردن امام مسلمین هستند» انتخاب شده و در بخشی از آن، حمید رسایی با اشاره به تأکید چندباره رهبر انقلاب بر نفی پیگیری موضوع برجام 2 و 3 و اصرار روحانی بر این موضوع، آمده است: «متاسفانه مدت هاست رئیس دولت یازدهم به رفتارها و گفتارهای متناقض و گاهی اوقات در تقابل صریح با مواضع رهبری رو آورده و روز به روز بر شیب و سرعت آن نیز می افزاید از جمله مواردی مانند مذاکره تلفنی با رئیس جمهور آمریکا، عدم انتشار فکت شیت علی رغم تاکید رهبری، موضع مخالف در خصوص اسلامی کردن علوم دروس دانشگاهی، حمله به تکالیف پلیس، نقش حکومت در دینداری و تلاش برای بهشتی شدن آحاد جامعه، رفتارهای توهین آمیز با منتقدین در نحوه ی اجرای برجام که بر خلاف مجوز مشروط رهبری عمل می شود، در خصوص میزان توان موشکی و دفاعی، در خصوص خط قرمز بودن فتنه و فتنه گران، در مورد بحث رخنه و نفوذ، در مورد افراطی خواندن نیروهای بسیج و جوانان انقلابی، پیرامون جایگاه شورای نگهبان ، درباره جهت دهی های فرهنگی در دانشگاه ها و موضوع بورسیه ها، در خصوص حمله به دلواپسان، پیرامون بحث و اجرای اقتصاد مقاومتی، پیرامون رفراندوم، در خصوص تحریف فرهنگ عاشورا و صلح حسنی، در رابطه با نقش تحریمها، در مورد شعار مرگ بر آمریکا، در خصوص فضای مجازی، برجام 4، 3،2 و در روزهای اخیر در خصوص اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی و موضوع آموزش زبان انگلیسی و … می توانیم اشاره کنیم.»

یکی دیگر از دلایل توقیف 9 دی انتشار یادداشتی است که در آن به نقض اصول سه گانه «عزت، حکمت و مصلحت» که توسط مقام معظم رهبری تدوین شده، اشاره شده است و در بخشی از آن مطلب آمده است: «دولت نه تنها علاقه ای به اجرای حکمت آمیز سیاست های راهبردی نظام ندارد که براساس برخی تحلیل ها ، اتفاقا درصدد است از روی تعمد، برخلاف آن ها، عزت و حکمت و مصلحت را قربانی عشق آتشین خود به پیر عروس هزار دامادی با نام «کدخدا» نماید... دولت اتفاقی یازدهم، دیپلماسی های اتفاقی هم دارد. براساس همین دیپلماسی ، اتفاقا ظریف در راهروها به اوباما برخورد می کند، اتفاقا روحانی با اوباما تلفنی گفتگو می کند، اتفاقا، کری و ظریف با هم به پیاده روی های عاشقانه می روند، اتفاقا پاسپورتهای ما در جیبوتی و بحرین و امارات، لگد کوب میشود و اتفاقا عزت و حکمت و مصلحت، لگد کوب می شود...»

از دلایل جالب توقیف 9 دی، اعتراض این هفته نامه به بازدید سوار بر خودروی خارجی و نیم میلیاردی روحانی در روز کارگر از شرکت مپناست! در این یادداشت که با تیتر «حد اقل در روز کارگر، خودروی ملی سوار شوید» به چاپ رسیده بود آمده است: «شاید روحیه ایشان به سمت و سوی اشرافیت در حال حرکت است و خدای ناکرده غرور و تکبر مانع پیاده شدنشان از لندکروز شده و کارگران را در حدی ندیده که به خاطر آنها بخواهد سختی پیاده شدن از خودرو را به جان بخرد. به هر حال امیدواریم اگر این فرضیه هم صحیح است، لندکروز ایشان اندکی خاکی بوده باشد که یکبار به اشتباه این حس به کارگران دست نداده باشد که رئیس جمهورشان خاکی و مردمی نیست.»

بر اساس پیگیری مدیر مسئول 9 دی یکی از دلایل توقیف 9 دی، درج یادداشتی به قلم حمید رسایی است که در آن به اظهارات مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در باره دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه، اعتراض شده بود. مجید انصاری چندی قبل در پاسخ به منتقدان برجام گفته بود، از آثار برجام یکی این بود که رئیس جمهور فرانسه به آقای روحانی گفت که وقتی شما رئیس جمهور شدید و برجام را به تصویب رساندید، غرب از حمله نظامی به ایران منصرف شد. رسایی در یادداشت خود، این سخنان رئیس جمهور فرانسه را توهین به رئیس جمهور ایران دانسته بود و از سکوت روحانی در مقابل این توهین انتقاد کرده بود و در یادداشتی نوشته بود که معنای این سخن این است که انتخاب روحانی و اجرای برجام، معادل حمله نظامی برای غرب منافع داشته است.

رسایی در یادداشت 9 دی آورده بود: «ظاهرا آقای روحانی در برابر این سخنان توهین آمیز هیچ نگفته اند! چون قاعدتا اگر آقای روحانی در برابر این سخنان توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه برافراشته شده بود و پاسخ دندان شکنی به او داده بود، معاون پارلمانی ایشان، باید آن را با آب و تاب نقل می‌کرد تا ما هم از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس حقارت نکنیم. ولی بر حسب قاعده حاکم بر این دولت، باید گفت که ظاهرا آقای روحانی از آنها تشکر هم کرده که منت گذاشته‌اند و به ما حمله نکرده‌اند! این اظهارات رئیس جمهور فرانسه یعنی برجام به تنهایی با کمک آقای روحانی، معادل حمله نظامی و تحریمها برای دشمنان ما آورده داشته است. آقای مجید انصاری! برجام، عجوزه زشتی است که هر چه برای آرایش و زیبایی‌اش تلاش کنید، معایب و زشتی‌هایش بیشتر نمایان می‌شود. ناخواسته خواستید ابرو درست کنید اما زدید و چشم را هم کور کردید.»

جالب اینجاست که حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم در طول سه سال گذشته همواره از لزوم نقد سخن گفته تا جایی در نمایشگاه مطبوعات سال گذشته از لزوم نقد امام مسلمین هم سخن گفت و ادعا کرد: دولت، قوه قضائیه، مجلس و حتی "امام مسلمین" هم باید نقد شود. حسن روحانی همواره از تحمل منتقدان نیز سخن می گوید اما تاکنون به دلیل 50 بار استفاده از الفاظ نامناسب نسبت به منتقدان، کارنامه خوبی از خود به یادگار نگذاشته است.

صاحب امتیاز هفته نامه 9 دی، دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر است که در دوره دولت اصلاحات بیش از بیست عنوان کتاب در چاپ های متعدد در خصوص موضوعات سیاسی فرهنگی روز منتشر کرده است و مدیر مسئول آن حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی است. 9 دی یک بار هم در دولت دهم به دلیل انتقادات صریحش از اطرافیان رئیس جمهور قبل توقیف شد که با تبرئه از دادگاه مجددا منتشر شد. 9 دی در عمر سه ساله دولت یازدهم، تاکنون چهار بار توقیف شده است.

وزارت ارشاد دلیل توقیف این بار 9 دی را بند 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات (افترا به مقامات، نهادها، ارگانها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار‌عکس یا کاریکاتور باشد / پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران) اعلام کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">