سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

نامه ى سرگشاده ى یک آقازاده

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۳ ب.ظ

حامد عسکری شاعر جوان و فرزند یکى از مدیران سابق آموزش و پرورش، در صفحه ى اینستاگرام خود نوشت:

سرکار خانم فاطمه حسینی، صبیه ى محترم جناب صفدر حسینی!
سلام علیکم.
شما وقتی به دنیا آمده اید من سه ساله و نیمه بودم. من به شما رأی ندادم اما از این که دختری از نسل خودم نماینده ى نسلش است ته دلم خوش حال بودم. گذشت تا این که حق اوقات فراغت فرزندان در فیش حقوقی پدرتان را دیدم و مرا پرت کرد به سال ها قبل. سال های نوجوانی ام. سال هایی که پدرم از ریاست آموزش و پرورش بم به ریاست آموزش پرورش کهنوج تبعید شد.
خانم حسینی! یک کهنوج می گویم یک کهنوج می شنوید. بارها چرخ های ماشین رنو پنج قسطی پدرم در گرمای چهل و هشت درجه ى این شهر در آسفالت های خمیر شده از گرما فرو رفت.
بارها روی پوست صورت مادرم که از مدرسه می آمد ماست خنک ریختیم تا تاول پوست صورت ش راحت تر ور بیاید. من و شما هر دو تا آقازاده بودیم اما آقازاده بودن امری است نسبی. پدر شما حق اوقات فراغت می گرفت و پدر من برای روشن کردن کولر ماشین اداره اش در هنگامی که خانواده را سوار ماشین می کرد از علمای قم اجازه شرعی گرفت. پدر شما پاداش عید غدیر و عید فطر می گرفت و پدر من برای این که راننده اش وقتی آمده بود دنبالش و من از راننده اش خواستم اجازه بدهد من ماشین را سر و ته کنم و او موافقت کرد هم گوش من را پیچاند و هم برای راننده اش توبیخی رد کرد.
می دانید خانم حسینی! تا بوده همین بوده. این بحث ارباب رعیتی تا قیامت دست از سر من و سرزمینم بر نمی دارد. طوری جا افتاده که انگار رعیت مفلوک، گیوه پاره ای هم اگر به پا دارد از تصدق سر ارباب دل سوز است. اگر باران بیاید از دعای ارباب با تقوی است و اگر باران سیل شود از معصیت و قدر نشناسی رعیت.
می دانید خانم حسینی؟! شاید حقوق پدرتان و هم قبیله هایش را از حلقوم شان بکشند بیرون (که چشمم آب نمی خورد) اما با حسرت های بر باد رفته ى من چه می کنید؟! شما سرندی پیتی را در تلویزیون رنگی دیدی و من بدبخت با تلویزیون پارس سیاه سفیدی که تا چنگال در ماتحت ش فرو نمی کردی تصویر نداشت. تو راننده داشتی و من در گرمای کهنوج چربی دور تخم چشم هایم آب شد. خدا را شکر می کنم که پدرم گوشی هوشمند ندارد و فیش حقوقی پدرتان را ندید البته اگر از صدا و سیمای شفاف گر و صادق مان نشنیده باشد.
 آقازاده های عزیز! لطفاً بعد از خوردن حق مردم، مسواک بزنید. ما دیگر رمق دیدن هزینه ى دندان پزشکی فرزندان را در فیش حقوقی نداریم.
 بُرجک

نظرات  (۱)

آرزوی مرگ پدر و دختر صفدر حسینی رو دارم .
پاسخ:
سلام حتی اگر آرزوی شما برآورده شود مشکلی حل نمیشه؟ مشکل مائیم که این آدم ها رو پررو می کنیم بعضی ها با ندیده گرفتن بعض حرام های کوچک به هردلیل :ترس، احساس مسئولیت نکردن و ... باعث ایجاد این بهمن می شوند.
زنده باشید به حیات طیبه الهی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">