سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

اندر حکایت زیاده روی لاریجانی!

دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶ ق.ظ

 کبری آسوپار

📌آن یکشنبه سیاه مجلس که فیلم مخفی ضبط شده‌ی این و آن در مجلس توسط رئیس جمهور وقت پخش شد و روسای دو قوه در صحن علنی خانه ملت با هم جدل های تند کردند، رهبری کار رئیس قوه مجریه را غیرشرعی و غیراخلاقی و غیرقانونی دانستند؛ و در مورد دفاعیات رئیس قوه مقننه هم گفتند «آن هم یک قدری زیاده‌روی بود؛ لزومی نداشت.»
* * * * *
📍توضیحاتی که على لاریجانی دیروز در مقابل موج انتقادات به تصویب حقوق 24 میلیونی در دفاع از قوه تحت ریاستش داد، نه فقط زیاده روی که حتى به بیراهه هم رفت. گزاف نیست اگر بگوییم از همان شیوه «بگم بگم» کردنی بهره برده که پیشتر احمدی نژاد را بخاطرش سرزنش می کرد، و این زیاده روى تا جایی پیش می رود که می توان از آنها علیه خود قوه مقننه ای که لاریجانی مشغول دفاع از حیثیت آن بود و حتى علیه خود او استفاده کرد!

📍لاریجانی برخی از منتقدین را رسماً تهدید می کند: «بعضی از آقایانی که حرف‌هایی را مطرح کرده‌اند، در مجلس سابقه دارند و دریافتی‌های آنان از مجلس مشخص است؛ بنابراین آنقدر جانماز آب نکشند و بنده اطلاع دارم که چگونه بوده‌اند...»

📍این همان مدل بگم بگم کذایی براى مبارزه با فساد است و بدتر اینکه اینجا براى عقب راندن منتقدین هم استفاده شده است. ادعای لاریجانی یعنى آنکه قبلاً دریافتی نادرستی در مجلس روى داده و رئیس مجلس و دیگران در برابر آن سکوت کرده‌اند. این اولین اتهامی است که رئیس مجلس متوجه قوه‌ تحت مدیریت خود می‌کند در حالی که در مقام دفاع از حیثیت این قوه است! اما زیاده روی نتیجه ای عکس مقصود مورد نظر رئیس مجلس را بدست می‌دهد و گویا تاکید لاریجانی بر در رأس امور بودن مجلس فقط شامل مجلس دهم می شود و مجالس گذشته بی نصیب از این مقام هستند و تخطئه شان جایز.

📍از طرفی این دریافتی ادعایی، همچون اهرم فشاری نگه داشته شده تا در وقت مناسب! علیه گیرندگان ادعایی استفاده شود برای وقتی که دست از پا خطا کنند و مطلبی به انتقاد بگویند. یک روز رئیس قوه‌ای فیلم پخش می‌کند، یک روز رئیس قوه‌ای حرف از داشتن سند می‌زند... با فرض صحت این ادعاها یعنی در برابر خطای دیگران سکوت کنیم و سند جمع کنیم براى روزهای مبادا؟! این شیوه حتماً نمی‌تواند اخلاقی باشد.

📍و نکته بعد آنکه آیا خود رییس مجلس وقت در برابر دریافتی های غیرقانونی نمایندگان مسئول نبوده است؟ آیا على لاریجانی می‌تواند دریافتی گذشته نمایندگان مجلس را زیر سوال برد و خود در مقام رییس مجلس زیر سوال نباشد؟ بله؛ گفتیم که باز زیاده روى کرده است!

📍در جایی دیگر از این دفاعیات، لاریجانی منتقدین را متهم می‌کند که «چرا شما به شورای نگهبان چیزی نمی‌گویید؟ لابد می‌ترسید صلاحیت آقایان را رد کند.» رئیس مجلس خواسته منتقدین را تخطئه کند، اما زیاده روی اش باعث شده عملاً شورای نگهبان را زیر سوال ببرد و تلویحاً بگوید که شورای نگهبان صرف یک انتقاد از شورا، افراد را رد صلاحیت می‌کند. البته نگاهی به نمایندگان مجلس و حتی نواب رئیس نشان می‌دهد منتقدین شورای نگهبان هم در مجلس حاضر هستند و این نقل نمی‌تواند صحیح باشد. بعید است لاریجانی هم چنین منظوری را قصد کرده باشد، اما وقتی زیاده روی شد، مقصود دیگر حاصل می‌شود که مدنظر گوینده نبوده است.

* * * * *
📌همان یکشنبه کذایی و در میانه دفاع رئیس قوه مقننه از خود در برابر اتهامات ناروای رئیس قوه مجریه، این جملات از لاریجانی به گوش رسید و معروف شد که «خوب شد شما که بگم بگم راه انداخته‌اید، حرفتان را زدید تا مردم شخصیت شما را بیشتر بشناسند...»

روزنامه ی جوان / 15 اسفند 95

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">