سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

کبری آسوپار

📍امروز نمازهای جمعه ی خراسان جنوبی در پرداختن به یک موضوع مشترک بودند: «تحصن در مدرسه سفیران هدایت» و البته اشتراک در این مورد که تمامی نمازهای جمعه به امامت ائمه موقت برگزار شد، چرا که امامان جمعه استان همگی در تحصن حضور داشتند و اعلام شد در صورت برکنار نشدن استاندار نمازهای جمعه هفته آینده در کل استان تعطیل خواهد شد.
از بامداد چهارشنبه حوزه های علمیه استان در تعطیلی اعتراضی به سر می برند و متحصنین می گویند تا برکناری استاندار به تحصن ادامه خواهند داد. بسیاری از مردم هم خواستار پیوستن به تحصن هستند. دلیل این تحصن، سخنان خارج از شئونات استاندار در مورد رقص مردان و زنان و شادی آور بودن آن و عدم منافاتش با اسلام و سپس رقص مختلط در شام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها در کویر است.

📍اعتراضات در خراسان جنوبی بحث امروز و دیروز نیست؛ گرچه صدای این استان مظلوم کمتر به سطح ملی رسیده است. این بار و پس از عذرخواهی نکردن استاندار و سکوت وزارت کشور و سایر مقامات دولتی که موجب اعتراض بزرگان و طلاب و مردم و نمایندگان استان در مجلس شد، اعتراضات شکل جدی ترى به خود گرفته و تحصن ادامه داری را شکل داده است. اواخر بهمن ماه گذشته بود که استاندار خراسان جنوبی سخنان تعجب برانگیزی را طی یک سخنرانی بر زبان آورد که دربرخی عروسی‌ها در استان خراسان شمالی آقایان می‌رقصند؛ خانم‌ها می‌رقصند٬ اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود و تاکید کرده که آنها شادتر هستند. گرچه بعداً تکذیبیه ای بر این سخنان استاندار جنوبی توسط وزارت کشور منتشر شد، اما صرفا به نام تکذیبیه بود و در واقع تکرار همان سخنان به نحوی دیگر. بعد از این سخنان، برگزاری یک تور کویرنوردی و رقص مختلط در شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در کویر سرایان، اعتراضات را به اوج رساند. حالا متحصنین می گویند فقط با برکناری استاندار راضی خواهند شد. حضور قائم مقام وزیر کشور هم در جمع متحصنین فایده ای نداشته است.

📍آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان در تماس تلفنی با ائمه جمعه و روحانیت استان اعلام کرده که با وزیر کشور در این خصوص صحبت شده و خواسته شده دغدغه مردم مومن انقلابی خراسان جنوبی و نماینده ولی فقیه در استان بررسی و به آن توجه شود.

📍حجت الاسلام عارفی مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت هم گفته که طی تماس تلفنی با دفتر آیت الله وحید خراسانی، این مرجع تقلید خطاب به تحصن کنندگان خراسان جنوبی فرمودند ثابت قدم باشید؛ با رئیس جمهور صحبت می کنم.
حوزه های علمیه از قم و مشهد نیز برای حمایت از تحصن اعلام آمادگی کرده اند.

📌امروز سومین روز تحصن به پایان رسید، ولی در شبکه های اجتماعی بازتاب چندانی نیافته است. در برخورداری از سهم رسانه ای هم گویا خراسان جنوبی مظلوم است.

روزنامه ی جوان / 21 اسفند 95
@asoupar

نظرات  (۱)


:
:sos: اینکه حوزه علمیه دغدغه دین مردم را دارد امر مبارکی است، قبح اشاعه اباحه گری و بی عفتی و بی حیایی به خصوص از سمت مسوول دولت اسلامی، مسلم است و واکنش مناسب خود را می خواهد،
اما در جایی که مردم می بینند برای آقازاده های مجرم از طرف سطوح بالا حوزه سفارش آزادی و تخفیف می شود، و در برابر تبعیض های آشکار، فاجعه حقوقهای نجومی، در برابر خودسوزی یک زن مستاصل، مواضع و فشارهای شدید صورت نمی گیرد، ولی تا سخن از رقص و آواز می شود رگهای غیرت به جوش می آید، تحصن برپا می شود، نماز جمعه تعطیل می شود... و.... مردم یک جوری می شوند! ..
گرچه ترویج رقص و آواز غلط است اما اولویت ندادن به کارها هم غلط است.. با تانک به جنگ مگس نمی روند!
پاسخ:
سلام حق باشماست و شاید یک جوری مسائل داره از طرف بعضی توی حوزه خط دهی میشه. برای اختلاس های کلان سکوت مرگبار ! اما در باره نمایش صورت حضرت عباس در سریال مختار تهدید! متاسفانه انقلاب در حوزه هم نفوذ نکرده 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">