سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

چرا مسلمان هستم -٣

پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶ ق.ظ

زیرا:

٧- دین من (اسلام) در صلح و همزیستی تا آنجا پیش میرود که به من اجازه میدهد، حتی به کفّار و بت پرستان هم نیکی کنم، به شرط آنکه آنها قصد جنگ با ما نداشته باشند. یعنی نخواهند ما را از سرزمینمان اخراج کنند و نخواهند به زور ما را از دین و آیینمان برگردانند. سوره ممتحنه ایه ٨.

ترجمه ایه ٨ سوره ممتحنه: خدا شما را از نیکی کردن و عدالت ورزیدن با آنان که با شما در دین جنگ و دشمنی نکرده و شما را از دیارتان بیرون ننمودند، نهی نمیکند.

هر کس و صاحب هر دینی که باشند (بیان مطلق است و بدون قید) میتوانید به او نیکی کنید، فقط به شرطی که قصد اخراج شما از دیارتان و بازگرداندنتان از دینتان را نداشته باشند.

٨-جواز وقف برای غیر مسلمانان: دین من (اسلام) اجازه میدهد حتی برای فقرایی که هم کیش و هم آیین من نیستند نیز وقف کنم!

یعنی اگر درهمسایگی ما شهر و یا کشوری غیر مسلمان و حتی بت پرست، در فقر و بی بضاعتی به سر می برند و مثلا مدرسه ندارند، می توانم برای آنها مدرسه درست کرده و وقف آنها کنم. منبع: کتب فقهی فقها و مراجع بزرگوار، از جمله : تحریر الوسیله امام خمینی (ره) باب وقف.
البته به شرطی که آن کشور و افراد در حال جنگ با کشور ما نباشند.

٩- در کتاب آسمانی من (قرآن) برای "دختر بچه ی کافر" و "مسیحی" هایی که بی گناه و مظلومانه کشته شدند، فریاد تظلم و دادخواهی سر داده و به اصطلاح مرثیه خوانده و به بشریت نهیب میزند که آنها به جرم کدام گناه کشته شده اند؟!

الف) <قتل اصحاب الاخدود، النار ذات الوقود، و هم علیها قعود> سوره بروج آیات ٤ الی ٨.
ترجمه: کشته باد اصحاب اخدود (اصحاب گودال)، آتش که صاحب مواد آتش زا است، که بی رحمانه بر کنار آن خندق های آتش بنشستند، و سوختن مؤمنانی که به آتش افکندند مشاهده می کردند.

مسیحیانی که توسط "ذونواس" پادشاه ظالم یهودی در گودال و خندق بزرگی از آتش افکنده شدند و سوختند. ذونواس، مسیحی ها را به کنار گودال بزرگی از آتش آورده و هر کس که دست از آیین مسیحیت برنمی داشت را در آتش می افکند، زن و مرد و کوچک و بزرگ را می سوزاند.

ب) دختر بچه های کفار جاهلیت که زنده به گور می شدند:
<و إذا الموؤده سئلت، بأی ذنب قتلت> سوره تکویر آیات ٨ و ٩.
ترجمه: و هنگامی که از دختران زنده به گور شده باز پرسند که آن بی گناهان به چه جرم و گناهی کشته شدند؟

جبرییل زکی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">