سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

بی اعتدالی در سیر زمان

پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۱۶ ب.ظ

(بسمه تعالی)

امروز در سیر مطالعاتم به مطلبی برخوردم که مشتاق شدم شما عزیزان و دوستان را در جریان بگذارم.

در کتابِ(شهیدی دیگر از روحانیت)، آقای محتشمی پور خلاصه ای از متن سخنرانی آقای حسن روحانی را که در روز ۸ آبان ۱۳۵۶ به مناسبت مجلس تحریم سید مصطفی خمینی برگزار شده بود را آورده اند.
آقای روحانی در این سخنرانی، ضمن خواندن آیه ی شریفه ی قرآن، روحانیت را به دو دسته و دو چهره تقسیم میکنند:

چهره اول :روحانیت مستقل، آزاد، مبارز، مدافع قوانین الهی و حقوق مردم.
چهره دوم :روحانیت وابسته، مزدور و روحانیتی که به نفع طبقه و گروه خاصی فعالیت می کند.
ایشان در ادامه به روایات ائمه اطهار (علیهم السلام) اشاره ای میکنند که چهره اول؛ وارثان انبیا، خلفا پیغمبر، حصون اسلام، نگهبانان جامعه، حافظان دین و دفاع کنندگان از احکام الهی و حقوق مردم هستند..و چهره دوم به عنوان دزدان راه، اهل دنیا، سازشکاران با سلاطین و خائنین به خدا و به ملت، دین فروشان معرفی شده اند.
امروز که حدود ۴دهه از آن سخنان حماسی می گذرد شاهد تغییرات بنیادین در گفتار و رفتار ایشان هستیم....
به عنوان مثال :
ایشان در سخنان قبل از انتخابات ۹۲گفتند که[آمریکایی ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت تر است...]
جناب رئیس جمهور...چگونه میشود با کدخدا بست و از طرفی هم مصداق سازشکاری با سلاطین و خائنین نبود؟!!!
شما در سخنان خود گفتید که روحانیت نباید به نفع طبقه و گروه خاصی فعالیت کند...
اما وقتی صحبت از پیگیری و برخورد با فیش های نجومی به میان می آید، اقدام خاصی صورت نمیگیری و مسئولین و مدیران دولت هم از پیگیری این دست درازی به بیت المال سرباز میزنند و معاونتان هم این افراد را ذخایر نظام می نامند.
از طرفی با این که این مشکل حل نشد و پیگیری ای هم از طرف دولت صورت نگرفت؛ مجددا همین افراد که سال ها حقوق نجومی گرفتند در همین روزها در سمت مدیریتی جدیدی مشغول فعالیت شدند...
جناب رئیس جمهور....بعد از گذشت ۴۰ سال متن قرآن و روایات تغییر کرده و یا این که رویکرد و برداشت جناب عالی از آیات و روایات متفاوت شده است؟
به نظر شما این تغییر رفتار و عملکرد، بخاطر حضور و تحصیل چند ساله ی شما در کشورهای غربی نبودِ؟!!

آقای روحانی، اگر حدود ۴دهه ی پیش برداشت شما از آیات، این بوده که سازشکاری با سلاطین خیانت به خدا و ملت است؛ امروز چه شده که بعد از گذشت چند سال مواضع شما تغییر کرده و دم از سازش و مذاکره با سلاطین می زنید؟؟!!

س. م. ا. نورانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">