سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

محمد کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با تسنیم:

امتیازات فراوانی داده‌شد/ تحریم‌های ظالمانه همچنان به قوت خود باقی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: صدور بیانیه در عرف دیپلماتیک نه از نظر حقوقی نه از نظر سیاسی الزام آور نیست. اگر بود نام آن را توافق نامه می‌گذاشتند. لذا همانطور که آقای ظریف فرمودند؛ فعلاً هیچ چیز قطعی نیست.

محمد کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خصوص صدور بیانیه لوزان گفت: صدور بیانیه در عرف دیپلماتیک  نه از نظر حقوقی نه از نظر سیاسی الزام آور نیست. اگر بود نام آن را توافق نامه می‌گذاشتند. لذا همانطور که آقای ظریف فرمودند؛ فعلاً هیچ چیز قطعی نیست.

وی افزود: صدور بیانیه نوعی دور زدن از چیزی است که قبلاً از آن به نام توافق دو مرحله‌ای یاد می‌شد و پیش از آن هم عزم ایران بر این بود که به چنین سمتی نرود.

انبارلویی با اشاره به سخنان ظریف در گفت‌وگو با خبرنگاران و نیز مطالب گفته شده از سوی وی در کنفرانس مشترک با وزیر خارجه اتحادیه اروپا خانم موگرینی گفت: بیانیه نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات را نشان می‌دهد. همچنین یک سری تعهدات را برای طرفین تعریف کرده است و در حقیقت یک راهنمای مفهومی برای نگارش متن نهایی توافق بیان کرده است. که هر طرف می‌تواند قرائت خاص خود را از آن داشته باشد لذا حاوی صراحت مفهومی برای حل اختلافات نیست. به همین دلیل با متن منتشره از سوی سایت وزارت امور خارجه آمریکا تفاوت ماهوی دارد.

وی تأکید کرد: همین اتفاق در توافق ژنو سال گذشته افتاد و هر طرف قرائت خود را از توافق ارائه دادند و چون توافق مبانی حقوقی درستی نداشت، فاقد صراحت‌های لازم و نیز از همه مهمتر فاقد ضمانت پایبندی به تعهدات بود. بلاموضوع ماند و هیچ چیز را حل نکرد و عملاً ماه‌ها گفتگو پیرامون آن را بی‌خاصیت جلوه داد.

وی گفت: آنچه از نظر ملت ایران مهم است این است که در ازای لغو یک باره تحریم‌های ظالمانه چه امتیازی می‌دهیم. این امتیاز، نباید منجر به برچیده شدن دانش هسته‌ای در ایران شود.

انبارلویی افزود: ما تا کنون امتیازات فراوانی را داده‌ایم در حالیکه هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و تحریم‌های ظالمانه همچنان به قدرت خود باقی است.

وی خطاب به تیم هسته‌ای ایران گفت: بی تردید باید از تلاش‌های شبانه روزی شما تقدیر شود اما با توجه به فریب و نیرنگ حریف باید جلوی هر نوع ذوق‌زدگی و شتاب‌زدگی در داوری نسبت به این تصمیم گیری تصمیم سازی تاریخی گرفته شود. چون بالاخره سطر به سطر توافق احتمالی زیر چکش نقد صاحب نظران و دلسوزان جامعه قرار می‌گیرد. نباید در حالیکه موضوع مناقشه هسته‌ای نه به بار است و نه با دار است آن را فتح الفتوح تفسیر کنیم.

وی با اشاره به قرارداد الجزایر و بد عهدی آمریکایی‌ها گفت: باید این معنا را از ذهن دور نداریم ما با یک مشت گرگ بین المللی روبرو هستیم که هر لحظه غفلت منجر به از هم دردیدگی می‌شود. آمریکایی‌ها در قرارداد الجزایر به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند.

وی با طرح این پرسش که واقعاً مرجع داوری بین ما و 1+5 کیست گفت: مرجع داوری در این منازعه یک سویه معلوم نیست آنها خود را هم شاکی و هم قاضی می‌دانند لذا حضور در چنین محکمه‌ای هوش فوق‌العاده و هوشیاری مضاعف می‌خواهد.

وی گفت: در مورد امتیازات واگذار شده جدید سخن بسیار است که بعداً در این‌باره باید مفصل سخن گفت. اما پذیرش پروتکل الحاقی که نیازمند تصویب مجلس می‌باشد امتیاز کمی نیست متأسفانه طرف مقابل در برابر این سخاوتمندی ایران کمترین نرمش را داشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">