سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

1-تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی 1393/10/13       
مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دانش آموزان مدارس غیر دولتی وام 10میلیون تومانی برای پرداخت شهریه پرداخت خواهد شد.مجتبی زینیوند در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این وام با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت13ماهه و بدون علی الحساب پرداخت خواهد شد. وی افزود: دانش آموزان متقاضی دریافت این وام از طریق مدیران مدارس به بانک قرض الحسنه مهر ایــران معرفی می شوند و وام خود را دریافت خواهند کرد .وی خاطر نشان کرد: همچنین موسسان مدارس غیر دولتی می توانند تا سقف 150 میلیون تومان وام برای خرید تجهیزات مدارس از بانک قرض الحسنه مهر ایران با کارمزد 4 درصد دریافت کنند.

2-از مهر 94، دانش‌آموزان دیرآموز برای تحصیل به مدارس عادی می‌آیند 29  آذر جام جم آنلاین

آقای فانی ،وزیر محترم آموزش و پرورش:

اگر اشکالی ندارد چند کلمه ای در باره دو خبر بالا بنویسم و باز اگر اشکال ندارد تمام این حرف ها را بخوانید و همینطور همه نمایندگان مجلس و همه کسانی که دلی برای سوختن در باره کوخ نشینان و قشر مستضعف دارند.( صحبت ها در مورد شهر تهران است)

*مدارس دولتی تا قبل از این دو مصوبه ،از صفر تا صد دانش آموز را به جهت استعداد داشت ، در دبیرستان ما بودند ( شاید الان هم باشند!) دانش آموزان پایه اول دبیرستان که حتی بلد نبودند نام خود را بنویسند! به نظر شما چطور این دانش آموز به سال اول دبیرستان  وارد شده و دبیر فیزیک، ریاضی،شیمی، زیست و... چه چیزی می توانند به او یاد بدهند و چگونه؟ اما با کمال تعجب این دانش آموز اگر در خرداد هم قبول نشود در شهریور قبول می شود! شما بگویید چگونه؟! و اما حضور این دست دانش آموزان در مدارس صرفا دولتی فقط نقش ترمز را برای معلم  و دانش آموزان مستعد دارد ،زیرا وجودحتی یک دانش آموز دیرآموز یعنی پایین آمدن میانگین نمره ودرصد قبولی و معلم و مدرسه زیر سوال می رود. کاش این دانش آموزان دیرآموز را باوام به مدرسه غیردولتی میداید! اگرقصد شما دادن وام به دانش آموز مستعد مستضعف است که :

1- قسط این وام ماهی 800 هزارتومان است که حتی کسی مثل من دبیر با 25 سال سابقه و حقوق دریافتی یک میلیون و دویست هزار تومان قدرت پرداختش راندارم (همین الان هم پرداخت ماهانه 500 هزار تومان شهریه فرزندم برایمان سخت شده)، مگر اینکه قصدتان کمک به همان توانمندانی است که تا قبل ازاین هم فرزندانشان را به مدارس غیردولتی می فرستادند!  2- دانش آموز مستضعفی که با این وام درکنار دانش آموز مرفه می نشیند در ذهنش دائم خودش را با او مقایسه میکند و اینکه چرا این همه تفاوت بین او و آنهاست چگونه می تواند مانند گذشته درس بخواند. 3- آیا تضمینی هست که توسط همکلاسان مورد تحقیر و تمسخر واقع نشود و این عوامل باعث شوند استعدادش هم زنده بگور شود!

*فرض کنید دانش آموز مستعد را با این روش به یک مدرسه غیردولتی خوب فرستادید و نجاتش دادید برای مدارس عادی چی باقی می ماند من دبیر همین الان هم سلامتی ام در مدرسه دولتی هزینه میشود آنموقع ...

* معنی اینکار شما(دادن وام ) یک معنای دیگر هم دارد : مردم اگر می خواهید سلامت اخلاقی فرزند و آینده  کاری و تحصیلی اورا تامین کنید ازمدرسه دولتی حذر کنید. البته در جامعه هم دیگر کاملامشهود و ملموس است : 1- همین الان بروید کانون اصلاح و تربیت ببینید چند نفرشان در مدارس دولتی و چند نفر غیردولتی تحصیل میکرده اند!  (اتفاق تاسف بار قتل دبیر بروجردی توسط دانش آموز کدام مدرسه صورت گرفت؟)  2-تعداد دانش آموزان معتاد در کدام مدرسه ها بیشتر است.( یک جستجو در اینترنت هم می تواند پاسخگو باشد) 3- انواع فساد اخلاقی در کدام مدارس بارزتراست 3- قبولی در رشته های خوب دانشگاه دولتی بیشتر مربوط به کدام گروه است؟

*در بعض از مدارس غیردولتی برای درس هایی مثل تاریخ و جغرافی کلاسی برگزار نمی شود و دانش آموز چیزی در باره جغرافیا و تاریخ کشورش یاد نمی گیرد و درس دینی هم حتی در بعض مدارس دولتی توسط کسانی تدریس می شود که نه عامل به حرف هایی که می زنند هستند و نه به آن عقیده دارند ، تازه باید دست به دعا برداریم که عقاید نادرست یاد فرزندان این مملکت ندهند!

*دراین نوشتار منظور از مدرسه دولتی مدارس عادی هستند بدون اضافات نمونه مردمی، نمونه دولتی، شاهد، هیئت امنایی و ... . البته گاهی اوقات مدارس دولتی هستند که برای خودشان قوانین خاص دارند هر دانش آموز با هر معدلی را ثبت نام نمی کنند و کار خوب میکنند و کار خوب تر از دانش آموز می خواهند مثل دبیرستان زهره بنیانیان در منطقه 7 . مدرسه ای که قبولی های نسبتا خوبی در دانشگاه دارد البته کلاس کنکورش جدا و شهریه ای حدود 5 میلیون دارد و در پایه ها هم کلاس های فوق العاده با شهریه ،و نظم و انضباط و کنترل خوب دانش آموز دارد. اما از این دست مدارس دولتی در تهران زیاد نیست. دبیرستان محل کار من مجموعه ای از مشکلات را دربر دارد البته یک زمانی در عرش بوده  و الان زیر فرش! هر نوع دانش آموز به جهت استعداد و فرهنگ و اخلاق و سطح اقتصادی دراین مدرسه وجود دارد. در سال های گذشته تفاهم نامه ای را مدیر با دبیر امضا می کرد مبنی بر افزایش میانگین و درصد قبولی! دلیل اینکار این بود که رئیس منطقه هم از ایشان امر مشابهی خواسته و همینطور رئیس سازمان از رئیس منطقه ! خوب فکر کنید من 10 سال پیش در این مدرسه صد در صد قبولی داشتم اما حالا این دانش آموز که دانش آموز 10 سال پیش نیست ، بعض همکارها برای افزایش درصدهاتمهیداتی  به کار بستند:1- به اسم کلاس رفع اشکال قبل از امتحان سوال های امتحان را برای بچه ها حل کردند( جالب این است که در یک  مورد دو دبیر ریاضی اول داشتبم و  فقط یکی از این ترفند استفاده کرد و درصدهایش بالا رفت  ،مدیر، دومی را بازخواست کرد ایشان توضیح دادند که افزایش ها از چه طریق بوده ،می دانید مدیر چی جواب داده بود " شما هم همان کار را می کردی!" 2- نمره های مستمر را دست بالا دادند( یکی از همکارها که در دبیرستان دیگری هم دروس ریاضی پایه سوم و چهارم رشته ریاضی را تدریس می کند می گفت مدیر لیست را که به من داد گفت نمره مستمر زیر 16 نباشد- یا دبیر عربی یک مدرسه دیگر گفته که همه نمره های مستمر را 20 رد می کنند !) 3- سر جلسه امتحان ،راهنمایی منجر به پاسخ برای دانش آموز انجام می دادند. 4- در تصحیح برگه های پایان ترم نهایت اغماض و ارفاق صورت گرفت.    و اما نتیجه چه شد؟ دانش آموز دستش آمد که می تواند درس نخواند و نمره بگیرد ، پس بیکار شد و زمان بیکاری با ماهواره، وایبر و امثال آن ، اینترنت و دوست ... و ... پر شد و هر که  هرچیز یاد میگرفت فورا در مدرسه به همکلاسی هایش منتقل می کرد و این مدارس شدند مرکز پخش ویروس های اخلاقی فاجعه بار!  و  مدرسه شد مهد کودک و دبیرانی مثل  من که هنوز تن به  این آمار سازی نداده بودیم شدیم مبغوض دانش آموز و مدیر . هنوز آثار این آمار سازی کاملا مشخص نیست اما فرزندان این نسل بلای بزرگی برای دولتمردان زمان خودشان خواهند بود .

هرچند که با اوضاع اسف بار امسال دانش آموزان من هم از مواضع خودم  عقب نشینی کردم اما می دانم حق بزرگی از آموزش و پرورش این  دانش آمزان به گردن همه ماست  و نمی دانم بعض مسئولین چه پاسخی برای یوم التغابن آماده کرده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">